brimikshallon

Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 1 januari 2015 09:50

    

--En sak vet jag iallafall, sa matte bistert, och det  ä r,  att om jag hade lite pengar så inte skulle jag  e l d a  upp dom på nyårsnatten, sa hon..


Som vanligt var det fullt ös på fyrverkerierna i natt, och som vanligt var lilla mor vettlöst rädd.. Matte drog för alla gardiner och fällde alla persienner och satt med lilla morsan tätt intill sej hela kvällen..


Lilla mor  v i l l e  egentligen hoppa upp i knät på matte, men hon rev och rafsade så förskräckligt, att matte inte kunde ha henne där.. I stället fick hon sitta mellan mattes fötter och klappas och klias, men  d e t  hjälpte föga.. Hon var precis lika skakig och rädd för det..


Ett år, det var innan lilla mor blev vår hund på riktigt, var hon här på nyår.. Den natten tog matte ut oss i bilen och körde flera mil bara för att lugna lilla morsan..


--Vad  s k u l l e  du göra om du hade lite pengar, matte..


Hundarna har lite olika mening om vad som skulle göras.. Lilla mor vill, att vi åker nånstans, där det inte firas nyår..


Jag för min del vill stanna hemma, men gå i leriga snaskiga skogar varje dag..


B å d a  hundarna utgår ifrån att det ska bunkras upp ordentligt med hundmat..


Men  n u  är frågan om vad  m a t t e  skulle vilja göra..


--Jag skulle köpa oss en lägenhet vid nån piazza i den riktigt  g a m l a  delen av Rom.. Därifrån skulle vovvarna och jag göra resor runt  h e l a  Romarriket.. Eller rättare: Runt det som finns kvar av det..


--En  h u s b i l  skulle vi ha, så vi kunde ta oss till alla ställen vi ville.. Och så.. Tja.. D e t  är väl en god idé, vovvarna.. 


--Och när vi längtade hem, skulle vi göra en avstickare hit till Norje och träffa gamla vänner, bjuda på pizza och gammal Falerner..


--F i n n s  det verkligen  f a l e r n e r v i n  kvar, matte..


--Nä knappast, men det var roligt att få  s ä j a  det..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards