brimikshallon

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 9 januari 2015 09:10

    

--H a t a r  du nån, matte.. Hundarna sätter sej tillrätta och tittar uppfordrande på sin mänska..


Vi bedömer frågan som viktig eftersom det skrivs mycket om hat och hatattacker i tidningarna just nu.. Tillåmed en  b l o g g r u b r i k,  som råkade komma upp, stank av hat..


Matte ser plötsligt gammal och trött ut..


--Varför skulle jag hata nån.. Eller  n i  för den delen..


--Tja, om nån såg väldigt  a n n o r l u n d a  ut.. Eller hade en annan religion.. Eller.. tja.. Var en person med andra förtecken än vad du är  v a n  vid, matte.. 


--Näe,  h a t a r  gör jag verkligen inte.. Lika lite som jag går omkring och  ä l s k a r  hela mänskligheten.. Jag låter folk vara ifred.. Och förväntar mej samma tillbaka..


--M-men alla dom här stormrika tiggarna, som sitter med sina muggar utanför Konsum och Systemet.. Hatar du inte dom heller.. Många gör det..


--Jag varken hatar eller älskar dom, men  h a r  jag en tjuga i plånboken brukar jag lägga den i muggen.. I själva verket tycker jag synd om dom.. Att sitta och tigga måste vara den ultimata självförnedringen.. Jag kan tänka mej själv in i den situationen.. Hu..


Matte hade tur i går.. igen.. Plåtslagaren, som hon trott glömt bort oss, kom och säkrade våra stuprör.. Nu kan det regna och storma hur det vill.. Stuprören kommer inte att slitas loss.. Att restaurera den förstörda gräsmattan blir en senare fråga.. Matte är nöjd och glad.. Och är  h o n  det, är hundarna det..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards