brimikshallon

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 11 januari 2015 09:43

    

Usch vilken natt.. Storm och risk för husras att förglömma, men  j a g,  lilla Hallon, har haft en riktig mardrömsnatt.. Matte också, fast  h o n  somnade från alltihop..


Det var så här:


Mitt under värsta stormylandet vaknade jag och var  h u n g r i g.. Började vandra omkring ovanpå matte, gnällde och jämrade mej..


Äh, halvsovande tog matte ut mej i köket och bjöd på lite mat.. Långt ifrån tillräckligt..


Sen in och hyst upp med lilla hunden i sängen.. J a g  var fortfarande hungrig, och terrier som jag är gav jag mej inte förrän jag fått upp matte en gång till..


Den  h ä r  gången tog hon ut mej i orkanen, men inte var jag bajsig.. Det var ju  t v ä r t  o m  jag var..


Tredje gången jag trampade omkring på matte för att komma ut i köket och få mat, blev hon det som folk kallar

"blixtförbannad",  tog lilla hunden i nacken och slängde ut honom i hallen och igen med sovrumsdörren..


Jag  t r o r  nog att matte  m e n a d e  att hämta mej om nåra minuter, bara låta mej sitta i mörkret så jag skulle begripa allvaret, men hon  s o m n a d e  och sov i  t v å  timmar.. Där satt jag på hallgolven, ensam och frusen..


När matte äntligen vaknade och vovven sin saknade, var klockan redan  f e m.. Och jag satt som spikad på hallgolvet, olycklig och liten.. Då vaknade mattes samvete och hon tog äntligen fram maten..


Allt slutade lyckligt med en mätt liten hund som rullade ihop sej intill matte och en  a n n a n  liten hund, som trängdes med matte på kludden..














































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards