brimikshallon

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 13 januari 2015 09:04

    

--Det är konstigt, sa matte.. Varenda dag står det på hundarnas blogg att jag är utvald att tävla om 10 000 kronor i matpengar.. Dessutom har jag bara nåra sekunder på mej att svara.. Eller så uppmanas jag att räkna trianglar på en bild.. Det är tio stycken där, men jag törs inte svara på såna här erbjudanden.. Även om 10 000 tillgodo i mataffären vore smaskens..


--Varför törs du inte svara, matte.. Hudarna ser framför sej hundmat för 10 000 sväva omkring i flygande säckar..


--Nä, man har sagt mej att det är så mycket lurt både på datorn och i telefonen.. Således svarar jag bara på telefonnummer jag känner till.. Jag vill inte att nån obehörig ska kunna komma åt mina konton.. Det kan kosta mer än det smakar, det, vovvarna..


--Tänk er att vi blir bestulna på allt vad vi äger och har.. Får sitta på gatan och frysa och svälta..


--Då kanske  v i  också får sitta och skramla med en tiggarburk utanför systemet..


Hundarna  tittar misstänksamt på matte.. Riktigt  s å  illa kan det väl inte bli.. Inte  h ä r.. I Sverige..


--Jojomen, vad det kan.. Det säjer klokare personer än  j a g.. Matte verkar säker på sin sak..


Hundarna har fått nåt att tänka på.. Vi kanske inte ska ta tillvaron alltför given..


Igår var lilla mor hos veterinär Lena och fick tänderna (jag höll på att skriva  v ä s s a d e) ansade..


Allt gick geschwint och bra även om lilla morsan spjärnade emot när hon skulle in på kliniken.. Fast.. det är klart.. hade inte vädret varit  u r v i d r i g t  hade hon säkerligen spjärnat etter värre..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards