brimikshallon

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 16 januari 2015 09:22

    

Idag, just  i  d a g  har jag och lilla mor slagit nytt rekord i att vråla, morra, kissa och bajsa  s a m t i d i g t..


Jag kan bara inte förstå varför matte såg ut att vilja vara var som helst  u t o m  där hon var..


Det regnade förskräckligt i går.. Och blåste.. Källaren höll sej emellertid  t o r r.. Matte såg glad och lite mallig ut.. Det är dock tack vare hennes grävda dike i gräsmattan som vattnet inte rinner in..


--Jag  ä r  nog inte så dum trots allt, sa hon och satte hakan i vädret..


I söndags sa matte segervisst, att, den här veckan ska jag storstäda ut julen..


Ljusstakarna och stjärnan har hon iallafall städat undan.. Resten får anstå till nästa vecka.. Det har hela tiden kommit trevliga saker emellan.. Långpromenad med två små hundar exempelvis..


Matte var med E hos en elektrisk handlare i går, och där passade hon på att titta på kameror.. Inte såna som hon redan har utan elektroniska sådana.. Hon funderar skarpt på att skaffa sej en, men hon måste först komma överens med nån om att lära henne sköta den, ta kort, sätta in bilder i datorn och annat man kan tänkas göra med den..


--Vad annat kan man tänkas göra med en  k a m e r a,  matte.. Hundarna är uppriktigt intresserade och tittar uppfordrande på sin mänska..


--Det kan jag väl inte veta förrän jag har  l ä r t  mej det.. Matte tittar tillbaka.. Förnärmat..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards