brimikshallon

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 18 januari 2015 08:51

    

--Hur stavar du egentligen till "igen", matte.. Hundarna har roligt åt mattes stavningsgroda i rubriken i gårdagens blogg..


--Jag kan  v i s s t  stava till dom flesta förekommande ord.. Och  k a n  jag det inte har jag SAOL att slå upp i..


--S l i n t a  med fingrarna kan vem som helst.. Hur bra hen än är på att stava..


--Vi trodde att du avskydde ordet "hen", matte.. Det har du förklarat i all oändlighet.. Hundarna begriper sej som vanligt inte på sin mänska..


--Jo, men i just detta fall besparade det mej besväret att skriva "han eller hon".. Ren matematik, således, vovvarna..


--Ungefär som att mäta regnmängder, då, matte.. Hundarna håller tassarna för nosarna och fnissar av hjärtans lust..


Att matte skrev fel och annonserade att det fallit 800 millimeter regn i stället för 80 den dan i somras när vi hade översvämningen här, kan hundarna inte glömma.. Och inte låter vi  h e n n e  glömma det heller..


Igår var vi ensamma hemma både på morronen och på kvällen.. Matte var ute och rände..


--Jag är  i n t e  ute och ränner.. Jag är på loppis eller teatern.. Igår kväll såg jag "Glada Änkan" från Meteropolitan..

S å  fullsatt har aldrig biolokalen i Mörrum varit..


--Och visst var det en festlig föreställning, men man märker att tiden gått.. En story som den skulle ingen hitta på idag.. Skulle väl knappt  v å g a.. Feministerna skulle gå i taket.. Direkt..


--För övrigt måtte det ha varit en sensation när Zarah Leander på sin tid spelade änkan.. Rollen är ju skriven för sopranstämma, och vad än die Leander var så inte var det sopran..


--Ska vi till skogen idag, matte.. Vädret är fint och det skulle vara härligt att få springa lite..


--Vi får väl se..


--Suck.. Jaha.. Dubbelsuck..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards