brimikshallon

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 20 januari 2015 10:01

    

Vi i vår familj, matte, lilla mor och lilla jag, Hallon, är inte mycket för att titta på sport i TV.. Visserligen gillar lilla mor action, men det är en  h e l t  annan sorts action än den idrottarna bedriver..


I går kväll var det emellertid idrottsgalan på ettan.. Det är nog det enda galaprogram vi tittar på.. Vi tycker ungefär lika mycket om ordinära galaprogram som vi tycker om idrott.. Men, som sagt, idrottsgalan tittar vi på..


Matte säjer att hon tycker det är roligt att se dom här mänskorna i annat än simdräkter och träningsoveralls, med håret snyggt kammat och med förväntan lysande i ögonen..


Vi kan emellertid inte låta bli att undra hur ett prismottagande, eller uteblivet sådant, på arenan eller i TV kan uppväga allt slit som dom här personerna måste stå ut med.. Riktiga  g r o v a r b e t a r e  är dom.. Dessutom har dom, till skillnad från  r i k t i g a  grovarbetare, aldrig en dag ledigt.. Hur det är med  b e t a l t  vet matte inte.. F ö r r  fick dom inte ta betalt iallafall..


--Nja, säjer matte fundersamt, jag  t r o r  att dom får betalt för sitt arbete, bra betalt dessförutom.. Annars vore det inte klokt..


--Har  d u  aldrig idrottat, matte.. Hundarna undrar i sitt stilla sinne om matte alltid varit en soffpotatis..


--Nä, det har jag inte.. Skulle jag försöka mej på nåt sånt, skulle jag omedelbart och i ett sammanhang slå ihjäl mej, och  d e t  vill väl inte vovvarna, eller hur..


--När jag var skolflicka var jag tvungen, jag som alla andra, att vara med på både gympa och friidrott..


--Jag säjer bara att  d e t  var inte min likör.. Klena fotleder har jag alltid haft, och det gjorde att jag damp så fort jag fick upp lite fart..


--Lång och skranglig  var jag också, och med usel balansförmåga.. D e t  gjorde att jag damp så fort jag kom upp på en bom.. O m  jag kom upp överhuvud taget, förstås..


--Fanns det ingenting du var  b r a  på, matte.. Hundarna vill inte gärna att matte ska vara oduglig.. Det ger inte oss nån status..


--Jo då, jag var faktiskt  d u k t i g  i skolan.. Men  i n t e  i sport och gymnastik.. Jag är  f o r t f a r a n d e  bra på att laga  s å s.. Så det så..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards