brimikshallon

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 27 januari 2015 09:22

    

Jojomensan,  f r i s ö r e n  blev det i går när vi skulle "ha trevligt".. Trösten är, att det dröjer ett halvår till nästa "trevlighet"..


Lilla mor var med i bilen upp till Ebbarp.. Agneta också.. Jag  u n d r a r  om dom for till Nytorpet.. Skulle inte förvåna mej ett dugg.. Lilla mor var nämligen ganska trött hela eftermiddan..


--Varför slapp lilla mor frisera sej.. Lilla Hallon är purken..


--Därför hennes päls inte har börjat släppa ännu.. Din däremot var helt  l ö s.. När  h e n n e s  päls också börjar dråsa är det dags för henne.. Men inte förr..


Jag har tydligen blivit väldigt len och fin efter friserandet.. Matte klappar och stryker och o-ar och å-ar.. Lilla mor, för sin del, ser fortfarande ut som ett litet skogstroll.. Enligt matte "ett helt bedårande litet troll"..


I går eftermiddag och kväll var det ett förfärligt oväder med blåst och regn.. Mattes förskräckligt fula dränering med en ränna i gräsmattan håller undan vattnet bra.. Inte en droppe har kommit in sen hon grävde "kanalen"..


--Ska det alltid se ut på det här sättet hos oss, matte.. Hundarna vill gärna att det ska vara fint hos oss.. Inte ojämnt söndergrävt och slingrigt..


--Nä, till våren ska jag fundera ut nån annan dränering.. Jag kanske gräver ett  s n y g g t  dike med en liten damm.. Och planterar lite växter.. Såna som tål både fukt och torka.. Aldrig mera kommer jag emellertid att låta källaren vattenfyllas..


--Du kanske kan anlägga en  p o t a t i s å k e r  utmed diket.. Vovvarna skiner av entusiasm.. Nytta med nöje är vårt motto..


--Hm..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards