brimikshallon

Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Kerstin Frithiof - 30 januari 2015 17:14

    

Vi har faktiskt inte skrivit nåt alls idag.. Eller  h a r  vi   det.. Och inte surrat fast det ordentligt..


--Har vi inte skrivit nåt idag, matte.. Hundarna ser frågande på matte, som ser skamsen ut och skrapar med foten..


--Faktum är, säjer hon och slår ner blicken.. Faktum är, att när jag skulle skriva om hundarna i morse, kom jag på att jag måste kolla, om jag hade pengar på kontot..


--Det hade jag men inte tillräckligt, så jag fick ägna mej åt lite transaktioner..


--Och sen tänkte jag jag skulle kolla om alla inbetalningar var klara.. Det var dom  n ä s t a n.. Bara försäkringarna kvar att betala.. Och medan jag höll på med allt kontorsarbete,  g l ö m d e  jag skriva hundarnas blogg..


--Något lite hade väl den lilla kameran jag köpte igår också med saken att göra.. Jag har förståligt nog ägnat den en hel del tid..Jag har kommit underfund med ett och annat på den.. Har gott hopp om att det ska bli riktigt bra med tiden.. Min grannfru K. har lovat lära mej att kommunisera med bilder och det ser vi framåt mot.. Eller hur, vovvarna..


Hm, fnys,  k o n t o r s a r b e t e  och  f o t o g r a f e r i n g.. Vi som trodde att  v i  stod mattes hjärta närmast..


--Det  g ö r  ni, vovvarna.. Det  g ö r  ni..


Det är inte bara bloggen matte har försummat.. B i l e n  har fått stå orörd hela dan.. Det händer inte ofta.. Hon hyllar principen att bilar mår bäst av att rulla, men i dag smög rullandet sej.. Det såväl som bloggandet..


För övrigt är det inte mycket som händer i vår lilla vrå av världen.. Vi, små hundar, sover oss igenom dom här tråkiga oxveckorna och matte går mest och dräller.. Och  f ö r s u m m a r.. 














Av Kerstin Frithiof - 30 januari 2015 08:59

    

Mjölk är en dryck, som vovvarna nästan aldrig smakat.. Inte förrän nu..


Så här är det:


För länge sen, när mattes mänska var barn, fick han varje dag gå till en bondgård i närheten av sitt hem och köpa mjölk i en liten spann..


Alla, som varit i en lagård, vet, att doften därinne är tämligen överväldigande.. Lägg därtill ett myller av feta flugor så förstår man, att den här lille pojken, som sen skulle bli mattes mänska, aldrig kunde förmå sej att dricka mjölk.. Eller äta smör vad det beträffar..


Den här mjölkfobin kunde han aldrig släppa.. Följaktligen dracks det inte mjölk i hans och mattes hem.. Jo, kissarna fick mjölk.. Mannen åt margarin och matte åt smör..


Nu har det inte funnits nån kisse hos oss på flera år och matte har aldrig köpt mjölk... Inte förrän nu..


Både lilla mor och lilla Hallon får numera glucosamin i frukosten.. Matte har uppptäckt, att det går alldeles utmärkt att servera lite mjölk i torrmaten för att glucosaminet ska kunna sväljas.. Det kanske löses upp, förresten..


En kartong mjölk har räckt länge hos oss.. Ända tills för ett par dar sen, när matte tog sej ett glas mjölk till en vetebulle, och fann att det  smakade underbart.. 


--Man lär så länge man lever, säjer matte belåtet och torkar bort en liten mjölkmustasch.. Och vovvarna häpnar..


Matte köpte en kamera i går.. Hon håller på och experimenterar lite försiktigt med den.. Meningen är att hon ska lära sej sätta in kort i datorn..


Matte är vid gott mod.. Har  a l l a   a n d r a  kunnat lära sej så ska väl  h o n..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards