brimikshallon

Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Kerstin Frithiof - 4 februari 2015 09:27

    

Igår började matte jobbet med att lära sej sätta in bilder på datorn och skicka iväg dom..


Precis  n u  försökte hon komma ihåg vad hon lärt sej, men  d e t  smög sej med besked..


--Det är så här, suckade hon, att när man var  u n g  lärde man sej snabbt och glömde långsamt.. Nu är det precis tvärtom..


--Ge inte tappt, matte.. Du kommer att lära dej även om det ska ta lite tid.. Du  b r u k a r  ju lära dej.. "Inte en dag utan jag lär mej nåt nytt".. Det är ju så du brukar säja, eller hur.. Vovvarna vet verkligen hur man muntrar upp sin mänska.. Eller...


Matte är nog lite  r ä d d  för apparaterna.. Alltså rädd för att dom ska gå sönder..


Att  v i  små hundar  kan gå sönder verkar hon inte bekymra sej om ett dugg.. Hon knuffar och drar i oss och tillåmed  s l ä p a r  oss..


Gormar och gapar på oss gör hon också utan tanke på hur känsliga våra små öron är.. Lyckligtvis kan vi fälla in dom mot huvet.. Riktigt hårt, och det är vad vi gör också, när hon ökar volymen..


Det har börjat bli lite kallt.. Vi har minusgrader varenda dag.. Inte  m å n g a  men tillräckligt för att marken ska kännas hård under tassarna.. Lite, lite snö har vi också.. Den ligger som  s t r å k  på åkrar och ängar.. Ganska gott smakar den, men matte tillåter oss inte att snaska i oss snö..


--Ni blir bara  k i s s n ö d i g a  säjer hon och påminner oss om en pinsam händelse förra vintern, när lilla Hallon satt i sej massor med snö på Nytorpet, och sen blev så kissnödig att han inte kunde hålla sej ända hem..


Jag gnällde och pep och  b a d  matte att stanna och släppa ut mej, men hon bara körde på..


--K n i p,  sa hon.. Jag kan inte stanna på motorvägen.. Knip för allt du är värd..


Och jag knep, men det hjälpte inte.. Hundar och bur och koppel och filten i buren var plaskvåta när vi kom hem..


Jag var så tillintetgjord att jag inte hämtade mej på flera timmar.. Det hjälpte  i n t e  att matte gjorde allt i världen för att trösta mej..


När jag erinrar mej den här hemska episoden tycker jag faktiskt att det är  b r a  att matte inte tillåter oss äta snö.. 


























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards