brimikshallon

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Kerstin Frithiof - 5 februari 2015 08:21

    

--Jag är nog en ovanligt  t r ö g f a t t a d  person, suckade matte uppgivet.. Igår  k u n d e  jag sätta in ett foto på facebook, och idag kan jag inte..


Hundarna slokar svans.. Inte är det roligt att ens mänska ska uppfatta sej som trög.. I själva verket  ä r  hon kanske trög.. Svansarna slokar än mer.. Inte kan vi trösta henne heller för vi vet inte vad vi ska säja..


Säjer vi att hon  i n t e  är korkad  k a n s k e  vi ljuger och ljug är en dödssynd.. Och håller vi  m e d  om att hon  ä r  det kanske vi ljuger också.. Dessutom blir hon lessen, och  d e t  vill vi inte..


Dilemmat är fullständigt.. Alltså lämnar vi ämnet innan vi blir alldeles yrsliga..


Idag blir det sol.. Den är redan uppe och allt ser väldigt ljust och trevligt ut.. Dagen är som gjord för en skogspromenad.. Igår var vi runt hela Boket och vovvarna var lösa hela tiden.. Det är precis bara mitt i vinterveckorna vi får vara lösa i Boket.. I vanliga fall är det alldeles för mycket folk och bilar där..


--I natt drömde jag om  t å g  igen, sa matte och såg fundersam ut.. Inga  f i n a  tåg den här gången.. Bara gamla skrammeltåg.. Ibland var jag ombord och ibland stod jag på perrongen och kände mej stressad..


--Om drömmar har nån betydelse undrar jag vad dessa ständiga  t å g  betyder.. Jag  å k e r  ju aldrig tåg.. Har inte gjort sen jag for till Dalarna för 20 år sen.. Och  d e n  g å n g e n  var det förstås med långa och skramliga tåg..


--Har  d u  varit i Dalarna, matte.. Att hon varit i Rom vet vi, men  D a l a r n a..


--Vad gjorde du  d ä r, matte.. Hundarnas intresse går i topp.. Så även  s v a n s a r n a..


--Jag firade jul där.. På ett hälsohem med massor av aktiviteter.. Mest i form av gympa och simning, men även vandringar längs Siljans strand.. I fackelsken på julafton kväll bland annat.. Och diverse utflykter och föreläsningar.. De´ ni, småttingar.. En hel vecka var jag där, och den veckan mellan jul och nyår var mitt livs enda riktiga snöjul..


Vovvarna är vederbörligen imponerade.. Tänk att matte varit i Dalarna.. Och över en  j u l  dessutom.. Men så kommer en annan tanke..


--Var var  v i  den gången, matte.. Var vi med i Dalarna.. Eller fick vi bo i Kylinge på pensionatet.. Eller bodde vi hos Agneta..


--Vovvarna, vovvarna.. Ni var inte ens  f ö d d a  då, små korvar..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards