brimikshallon

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Kerstin Frithiof - 21 februari 2015 09:17

    

--Matte, titta,  IL PLEUT.. Lilla Hallon är alldeles till sej..


--M-mm.. Matte sitter fördjupad i lördagskorsordet.. Och morronkaffet..


--H ö r d e  du inte att jag sa "il pleut".. Lilla Hallon är  k r ä n k t.. Matte har inte  u p p f a t t a t  att jag talar franska..


--Jo, men  o j,  min älskling.. V a r  har du lärt dej att säja "il pleut".. Duktig vovve.. Vet du vad det betyder dessutom så är du  ä n n u  duktigare..


Nu är lilla Hallon riktigt förorättad.. Tror verkligen matte, att jag skulle svänga mej med ord och vändningar som jag inte vet vad betyder.. Man är väl ingen  m ä n s k a  heller.. Bara för det ska jag  i n t e  tala om för matte vad det betyder.. Hon må gärna gå och slå upp det i ett lexikon..


Ett riktigt  v å r r e g n  är det som kommer.. Milt och fint.. Det kommer att finns gott om len och läcker lera i skogen idag.. Risken är förstås att det därför  i n t e  blir nån promenad ute i det vilda..


Igår var det, som matte sa, "torrt och fint" på Stiby, så vovvarna sprang lösa i nästan en timme.. Tanken på att äta jord föll mej inte ens in.. Och matte strålade..


Igår försökte matte klura ut hur man sätter in bilder på bloggen, men det smög sej.. Hon förvägrades tillträde eftersom hon saknade nåt, som hon inte kunde tyda.. Nån översättning till normalt språk fanns inte heller tillgänglig..


--Jag får besvära min snälla granne K. igen, suckar matte..


Saken är den, att matte är sent ute.. När "alla andra" inklusive mattes skolelever, lärde sej sköta datorer och satte sej in i datorspråket, satte  h o n   näsan i vädret, och förklarade att  h o n  inte hade nån som helst avsikt, att börja prata med maskiner.. Hon hade inte nåt  b e h o v  av flera maskiner än hon redan hade.. (Gräsklipparen och bilen)..


--Ja, ja.. Åren får sona vad stunden har brutit.. Och mattes sonarår pågår för fullt.. Och  i  k a p p   kommer hon aldrig..


--Är du lessen för det, matte..


--Nä.. Jag  g r å t e r  inte, om det är det ni menar.. Men  l i t e  ångrar jag nog min slöhet.. eller högfärd.. eller bådadera..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards