brimikshallon

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Kerstin Frithiof - 23 februari 2015 08:48


--Dödssynderna, du matte.. Det var länge sen vi sa nåt om dom.. Hur många av dom har vi tillsammans, tror du..


Matte tittar aningen förbluffad på sin lilla hund..


Jag  s e r  att hon tänker igenom sina  e g n a  dödssynder innan hon törs ta till orda.. 


--Som  j a g  ser det, säjer hon eftertänksamt.. Som  j a g  ser det, säjer hon, så är den vanligast förekommande dödssynden i detta hus,  f r o s s e r i.. Och den värsta syndaren är Nellie..


--Du lilla sork, kommer på andra plats.. J a g  för min del kan se konsekvenserna av att äta för mycket.. Alltså frossar jag inte.. Även om jag  v i l l e  göra det..


Jaha.. Där rakade matte åt sej en poäng..


--En annan dödssynd, som Nellie ägnar sej med liv och lust åt, är  v r e d e.. Där kommer jag på andra plats, medan du, lilla korv, inte har en aning om vad vrede egentligen är.. D u  gormar för att Nellie gormar..


--Högmod lider  j a g  dumt nog av ibland.. Det är just högmod, som har hindrat mej från att lära mej datorhantering från början.. Och.. för att vara ärlig.. när jag har gjort nåt, som jag tycker är  b r a,  sticker högmodet upp sitt fula tryne och jag mallar mej.. Mallar mej å det grymmaste.. 


--Jaha, vovarna.. Nu vann vi var sin kategori av dödssynder.. Oavgjort, kan man väl säja..

Fast i särklass var förstås lilla Nellie, som  e n s a m  vann  t v å..


--M-men, dödssynderna är ju  s j u.. Du har bara analyserat vårt förhållande till  t r e..


--Dom får vi ta en annan gång, vovvarna.. Just nu kommer jag inte på flera.. Dessutom känner jag att jag håller på blanda ihop dom med  s i n n e n a.. Eller kanske med  u n d e r v e r k e n.. Det är knepigt med  a n t i k e n..


A n t i k e n,  ja.. D e t  var länge sen vi pratade romare..


Lilla Hallon öppnar sin breda mun för att prata Urbs och Caesar, men finner att både matte och lilla mor lägger hand och tass över nosen på honom..


Fnys.. Dubbelt fnys..


























    

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards