brimikshallon

Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Kerstin Frithiof - 24 februari 2015 07:37

    

--Usch, sa matte uppgivet.. Jag börjar faktiskt tro på den gamla sagan om att tala om trollen..


--Hur då,  t r o l l e n.. D e t  lät enastående förfärligt.. Lilla mor är på vippen att sno in under sängen, dit inget farligt kan nå henne, när matte börjar förklara..


--Jo, om man tänker på eller pratar om nåt otäckt, kan man vara säker på att just det händer..


--Häromdan tänkte jag på  a v l o p p e t.. Det är över två år sen det krånglade.. Glad var jag.. Och satte på en maskin tvätt..


--När jag sen skulle ta  u p p  tvätten, hade det geggat upp smörja från golvbrunnen.. Tänk om jag  s j ä l v  framkallat stoppet genom att tänka som jag gjorde..


--Matte, matte.. N u  får du allt ge dej.. Inte kan du väl  t ä n k a  fram nåt otäckt.. Lika lite som du kan tänka fram nåt bra.. Lilla mor ser ilsken ut.. Och lilla Hallon nickar instämmande.. Fast.. kanske med en viss tveksamhet.. Matte  k a n  ju ha rätt..


Matte har iallafall ringt efter Rörspolarna i Kristianstad.. Sist avloppet krånglade och dom kom var inte matte hemma.. Hon satt i bilen på  v ä g  hem och snodde sej så mycket hon bara kunde efter att dom ringt henne..


Lilla Hallon förde ett förskräckligt liv inifrån huset.. Inte ska det stå brummande bilar utanför  v å r  grind..


Vrålade och skrek i värsta falsett gjorde jag..


--Du har en  r o t t w e i l e r  hör jag, sa en av gubbarna och grinade med hela ansiktet..


Nåväl.. I morron bittida kommer spolfirman och gör rent i avloppet.. Igen..


Avloppet har krånglat till och från under hela tiden matte har haft huset.. Det  ä r  mycket med just vårt hus..

Ruckel, kallar matte det i uppgivna stunder..


--Sälj rucklet, uppmanar en och annan..


Den tanken är  h e l t  främmande för oss.. Dels skulle ingen vilja  h a  huset och dels  v a r  skulle  v i  bo..


Risken är överhängande att ingen husvärd skulle vilja ha  o s s  i sin lägenhet..


För övrigt vill inte  v i  heller flytta till en sån.. Vi vill bo i vårt ruckel.. Här mår vi bra..




























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards