brimikshallon

Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Kerstin Frithiof - 3 mars 2015 08:32


Precis nu kom det ett erbjudande om  r e k l a m  för lilla Hallons blogg upp på vår maskin.. Matte skrev nåt om välkommen och att röda mattan är utrullad..


V ä l k o m m e n   stämmer bra, men att det skulle vara nån  m a t t a  utrullad är  l ö g n.. Och lögnaktighet faller under rubriken  d ö d s s y n d e r..


--Nu är det bara  t r e  dödssynder kvar att avhandla, matte.. Hundarna börjar känna sej aningen upphetsade.. V i  för vår del, ljuger aldrig.. Svansarna förråder oss..


Matte, för sin del,  f ö r s ö k e r sej väl på ett och annat ljugande, men hennes  a n s i k t e  förråder  h e n n e..


--Således, säjer lilla mor förnumstigt, således är det bäst att ni två håller er till sanningen..


--Ljuger aldrig  d u, lilla mor.. Hallon tittar tvivlande på sin lilla morsa..


--Nä,  j a g  går rakt på och säjer exakt vad jag tycker och tänker.. Och har jag ställt  t i l l  med nåt, spöat upp en Sankt Bernhard tillexempel, så står jag stenhårt för det också..


Lilla Hallon och matte rycker på axlarna.. Spöat upp en Sankt Bernhard.. Fnys.. D ä r  ljög då lilla mor så det small.. Inte har hon gjort nåt sånt.. Fast hon skulle nog bra gärna vilja..


Det kallas  ö n s k e t ä n k a n d e,  men om  d e t  faller under dödssynderna vet varken matte eller lilla Hallon.. 


--Igår stökade du allt till det, matte.. Hela huset vände du upp och ner.. Och drog fram spannar och trasor och en bullrande maskin son du drog längs golvet.. Och det  s t o r a  fönstret, det som ibland inte går att öppna på flera månader.. Eller tillåmed  å r, det flängde du upp och stod och blaskade på.. Det var väldigt störande, vet du..


--Kan man hoppas på lite lugn och ro idag..


--Jag började  v å r s t ä d n i n g e n  vovvarna, och  d e n  blir jag inte klar med i brådrasket.. Jag har tänkt hålla på hela veckan.. Fast idag ska jag gå till frisör Pia först.. Kalufsen behöver trimmas.. 













   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards