brimikshallon

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Kerstin Frithiof - 5 mars 2015 18:52

    

Vår snälla grannfru K har varit inne och lärt matte att sätta in bilder i bloggen..


Vovvarna häpnar och matte är alldeles matt..


--Nu du matte, nu gäller det bara att du lär dej att hantera kameran på allra bästa sätt.. Också..


--Det är svårt att tro att jag har varit med om att sätta in bilder på vår blogg.. Nu gäller det bara att låta den här kunskapen  l a n d a  och slå rot också.. Matte ser nästan yr ut.. Yr och tagen..


--Vovvarna, vovvarna.. Gissa om jag är  g l a d..

Av Kerstin Frithiof - 5 mars 2015 18:31

    

Vi håller på att träna bildöverföring:      

Av Kerstin Frithiof - 5 mars 2015 07:55

    

--Jag hoppas, sa matte och såg gladlessen ut.. Jag hoppas, att nån, som kallar sej Oldmolly, läser det här..


--Varför då.. Hundarna ser undrande på sin mänska.. Känner  v i  henne..


--Nä, men hon kommenterade vovvarnas blogg, och jag begriper mej inte på att svara på kommentaren.. Så  o m  Old molly läser det här, så vill jag att hon ska veta att jag uppskattade hennes kommentar..


--Det är allt bra mycket du inte begriper sej på, matte.. Finns det  e g e n t l i g e n  nåt du verkligen är bra på.. Inte som att gå på öronen eller missa avtagsvägar och sånt utan nåt  r i k t i g t.. Nåt som man kan na  n y t t a  av..  Och kanske tillåmed tjäna pengar på..


--Tja, mja.. S t a v a  kan jag ju.. Och laga  s å s.. Jag håller på att lära mej sköta kameran, men hur man sätter in foton på bloggen lär jag nog aldrig klara av..


--Ja, men du har ju lyckats lära dej hur man sätter in kort på facebook.. D å  ska det väl inte vara så konstigt att göra det på bloggen..


--Det trodde jag också, men datorn meddelar mej att jag inte äger tillträde till.. tja.. butiken ifråga.. Jag måste först bevisa att jag är den jag utger mej för att vara.. Och det kan jag inte.. Begriper  i n t e  hur det ska gå till..


--Är du lessen för det, matte.. Vovvarna märker att matte slokar och sympatisänker svansarna..


--Ja, vovvarna,  d e t  är jag.. Känner mej dum.. Och  d e t  är inte roligt.. Så här dum har jag inte känt mej sen jag började på en kurs i ulltovning för 35 år sen och alla andra kunde men inte jag..


--När jag sen gnällde för kollegorna sa P. att det var  n y t t i g t  för en lärare att få känna sej oduglig..


--Tänk, sa hon.. Så här känner våra  e l e v e r  sej emellanåt.. Ta den lärdomen med dej, sa hon.. Och matte följde hennes råd..


Matte ser strax lite gladare ut.. N å n  gång kommer hon kanske att få tillträde till sin egen dator och nån gång kanske hon kan lära sej svara på kommentarer.. Till dess får hon nöja sej med att laga god sås och att missa avtagsvägar..






















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards