brimikshallon

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Kerstin Frithiof - 19 mars 2015 06:57

      

--Våren är precis  l a g o m  i år, sa matte och blev ljus i ögonen..


--Vad menar du med  d e t,  matte.. Hundarna tycker att matte uttrycker sej  k o n s t i g t.. K a n  verkligen våren, eller nån annan årstid, vad det beträffar, verkligen vara  l a g o m..


--Jo, små möss.. Den framskrider med precis lagom hastighet.. Nätterna är lite kalla med aningen frost och dagarna är varma och sköna.. Det stora framsteget, som våren gör på dagarna, hejdar sej och går nästan lite tillbaka på nätterna.. Det är  d e t  jag menar med lagom..


--Går  l o g i s t i k e n  också  l a g o m  framåt, matte.. Hundarna ser ingen större förändring när vi swischar genom trädgården på väg ut till kisseställena på gatan..


--Jajemänn.. Matte har inte slutat härma gott folk som intervjuas på TV.. "Jajemänn", säjer dom både till sånt som är positivt eller negativt.. "Jajemänn"..


--Just nu håller jag på att klippa ner den hemska björnbärsbusken vid garaget.. Att ta  d ö d  på den går inte med mindre än att vi skaffar hit en bulldozer, men klippa den går bra.. Om än något rispigt..


Igår var vi på Stiby och Agneta var med.. Matte fick syn på en praktfull ek och ville absolut fotografera den..


Under tiden matte höll på (Hon tog flera kort ur olika vinklar) höll Agneta mej och lilla mor i koppel.. Då gjorde jag ett litet försök att ta mej en tugga ävja, men Agneta är lika sträng som matte..Suck..


"Koppel", sa jag.. Det  v a r  faktiskt bara vid fotograferingstillfället som jag behövde hållas i band.. Det är torrt och fint i skogen just nu..


Jo, nu minns jag.. Det var vid  t v å  fotograferingstillfällen kopplet kom på.. Och det på  b å d a  hundarna..


Matte hade fått syn på en alldeles  g r ö n  stubbe, och  d e n  skulle hon nödvändigtvis ta kort på.. Hundarna fick också posera..


Det hela blev dock mindre lyckat.. Avståndsbedömning har nämligen matte svårt för, och redigering har hon ännu inte lärt sej..


--Matte, du kan väl  v i s a  korten.. Hundarna  v e t  p r e c i s  hur vi ska säja för att göra matte glad..  


--Och så kan du väl visa den gröna stubben också.. Hundarna börjar nästan bli lite linslusiga..


 


--Äsch, sa matte.. Jag  f ö r s ö k t e  iallafall hålla min skugga undan från bilden..


--Jo. du, matte.. S k u g g o r  kan man aldrig lita.. D o m  lever sitt egna liv.. Hundarna håller en fnissig liten framtass för munnen.. Att skrämmas gillar vi.. Matte verkar emellertid mer  a r g  än  s k r ä m d..


Nu hoppas vi innerligen att vi ska få komma till skogen i dag också.. Vädret är precis lagom.. Dessutom skiner solen..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards