brimikshallon

Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Kerstin Frithiof - 26 mars 2015 08:44

    

--Det är allt bra tur, sa lilla mor,  s t o r   tur, sa hon.. Att jag är färgblind, sa hon..


  


Lilla morsan har nämligen fått ett nytt koppel.. Ett chockrosa.. "Chocking pink", som matte älskar att säja..


Fast  j a g  är färgblind jag också, så begriper jag att det där "chocking pink"  är nåt alldeles extra iögonfallande..


Det tycker förmodligen matte också, för hon liksom  k i s a r  med ögonen när vi är ute och går med lilla mor i hennes nya koppel..


 I förgår var vi en  l å n g  tur på Stiby och då sprang vi nästan på ett gäng hjortar.. Ja,  j a g  såg dom inte , men det gjorde matte och Agneta.. Jag vet inte om lilla mor såg dom.. Agneta kopplade henne.. Emellertid och för säkerhets skull..


--Det var ena konstiga rådjur.. Så stora och mörka  d o m  var.. Båda mänskorna såg förbryllade ut..


Medan dom stod där och kliade sej under mössorna kom det ett äldre par gående.. Äldre och äldre.. Dom var väl i mattes ålder ungefär..


--Har ni sett hjortarna, frågade dom..


Då trillade poletterna ner och matte och Agneta kunde visa dom vilket håll hjortarna masade sej.. För bråttom hade dom inte..


Idag regnar det ordentligt.. Matte tog ett kort för att visa hur effektiv hennes avrinningsanordning faktiskt  ä r..

                                                

                                                  


-- Så fort jag är klar med björnbärsutrotningen, ska jag ta itu med att snygga till kanalen, säjer matte trosvisst..


--För  b e h å l l a  den tänker jag..


Hundarna ser med spänning fram emot en lika vacker som ändamålsenlig anrinningsanordning på gräsmattan..


























nya koppel..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards