brimikshallon

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Kerstin Frithiof - 13 april 2015 06:38

    

Måndag.. Ny vecka.. Nya möjligheter.. Hela familjen-- alla tre-- gläder sej..


Igår kom det nåra förskräckliga skurar.. Det var bra.. Matte och hundarna stod i fönstret och såg hur vattnet forsade i mattes kanal..


--Nu vet jag vad jag ska göra, sa hon och såg glad ut..


--Berätta, matte.. Hundarna är ivriga.. Alla projekt emotses med största intresse..


--Jo, jag ska rensa upp i befintlig kanal, göra fallhöjden större och gräva den lite längre.. Inte bredare för då kan inte gräsklipparen grensla över den.. Och jobbet ska göras idag..


--Då får du chansen att ta  f l e r a  besynnerliga fotografier, matte.. Du kan väl göra som vanligt ta ett före och ett efterkort..


Matte sneglar misstänksamt på vovvarna.. "Driver dom med mej"  verkar hon tänka..


I vår bokhylla finns ett och annat, som matte har väldigt roligt när hon tar fram.. Bland annat ett par böcker om  hur  b a r n  ser på tillvaron.. Dom har tämligen märkliga tankar om det mesta.. Om  d j u r  också..


 


Om valpar säjer Kristine, 7 år, följande:


--Valpar är mjuka, särskilt runt ansiktet.. De är söta på öronen också..


Gordon Lee, 6 år, har en ganska handfast önskan:


-- Jag önskar mej en råtta, men så fort jag säjer det kräks mormor..


Måndag, som sagt.. Vovvarna är på språng och önskar hela världen, åtminstone  v å r t  kvarter, en alldeles underbar vecka..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards