brimikshallon

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Kerstin Frithiof - 28 april 2015 06:15


Det talas så mycket om före-och-efter.. Framför allt i butiker.. Om inte mat slängs, som blivit "efter", blir det ett ramaskri i pressen..


Efter vad  v i  förstår slängs ingen mat i vårt hushåll.. Det inte matte äter upp själv (och det är praktiskt taget alltihop) får hundarna slicka upp..


Vår trädgård håller just nu på att förvandlas från före till efter..


--Hur är det med  o s s  små hundar, matte.. Har  v i  också varit  f ö r e  och när blir vi  e f t e r ..


--Tja, (ständigt detta tja).. F ö r e  har ni varit ända tills idag.. Och i morron blir ni efter..


Jaha,  d e t  var ju begripligt..


--Jo, men  s y n s  det på oss att varit före en gång..


--Jo då, för riktigt länge sen var  n i  också valpar.. Du, lilla Hallon, var en  m y c k e t  liten valp.. Från början var du inte mer än en handfull stor..


--Precis när jag fått dej, tog jag dej ner till Boket för att du skulle få sniffa lite..


--Plötsligt såg jag fem stora  g l a d o r  som seglade i skyn..


--Då fick jag brått att fiska upp min lilla valp och åka hem.. Rädd att han skulle bli  f å g e l m a t..


Hundarna blir alldeles förskräckta.. Tänk, så nära ögat det var att det aldrig skulle blivit nåt "efter"  för lilla Hallon..


--Hur dan var  j a g  som valp.. Lilla mor vill också ha sej till livs en berättelse från bäst-före-tiden..


--Lilla, lilla Nellie.. Det  v e t  jag inte eftersom jag aldrig träffade dej.. Första gången  v i  sågs var när du hade dina valpar i magen och jag kom för att tinga en.. Men jag  m i n n s  att vi blev väldigt goda vänner.. Och  d e t  har vi varit alltsedan dess..


--Och nu är du  m i n  mänska, matte.. Blev du glad när du fick mej som present..


--Först var jag tveksam.. Att ha  e n  hund är en sak.. Har man  t v å  blir det en flock, med andra  sätt att förhålla sej för mänskan..


--Är du  f o r t f a r a n d e  tveksam.. Lilla mor krymper ihop.. Svansen ligger slickad mot hennes llla mage..


--D e n  tveksamheten försvann efter en liten, liten stund och nu kan jag inte tänka mej tillvaron utan dej, lilla tossa..


Lilla mor hissar svansen i topp.. Att bli kallad "lilla tossa" är det  f i n a s t e hon kan bli.. Om det är matte som säjer det, förstås..


Men nu kommer vi till knäckfrågan:


--Hur är det med  d e j,  matte.. Finns det före och efter- datum på dej också.. V a l p  har du väl aldrig varit, men har du varit nåt motsvarande..


--Till skillnad mot vovvarna har jag faktiskt ett förekort på mej.. Det är taget min första sommar på jorden.. Som kontrast tog jag ett på mej häromdan..


        


Tja, tiden går..


















    

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards