brimikshallon

Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Kerstin Frithiof - 6 maj 2015 07:16

    

--Det är säkert  å s k a n s  fel, sa matte och blängde på datorn.. Precis som hon skulle sätta in ett foto hoppade den ur nätverket med pling och plong..


Det åskade nåt förskräckligt i går kväll.. Och störtregnade.. Lilla mor försvann som en liten rök under sängen och matte kopplade ur så mycket elektriskt hon kunde komma på..


Jag, för min del slank ner i den så kallade gillesrummet och där hittade jag en begagnad vettexduk, som jag i stort sett åt upp..


Lilla Hallon blev ordentligt sjuk.. Vettexduken kom upp omgående men den såg aldrig matte.. Däremot såg hon all mat som jag ätit hela dan.. Verkade det som.. Jag kräktes och jag ulkade och jag kräktes.. Över hela bostaden kräktes jag..Och så åt jag upp ett par nerfallna fikusblad och då kräktes jag lite mera..


I morse, när matte, stapplade ner i källaren för att kolla om "dagvattenkanalen" fungerat, hittade hon vettextrasorna .. Rosa och blöta..


--Nu tänker jag iallafall sätta in en bild, som jag tycker är fin, säjer matte trotsigt.. Det är ett foto på forsythiabusken och nåra stadiga tulpaner.. Paul´s Scarlett klänger på väggen och är kraftig och fin.. D ä r  blir det stora, röda rosor senare i sommar.. Taklök och ogräs ser man också.. Allt är lite av varje.. Precis som det  ä r  i vår trädgård..


 


Jag glömde örtspirean, som syns till höger.. Den vandrade in som en liten , liten plutt nån gång i slutet på åttiotalet.. Matte planterade om den och vårdade sej om den på bästa sätt.. Den är fin när den blommar, men kommer det regn lägger den sej ner..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards