brimikshallon

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Kerstin Frithiof - 12 maj 2015 08:39

    

--Näe, sa matte och snodde ner till vovvarna efter att ha kastat en blick på klockan.. Näe, jag sover lite till..


Och det gjorde hon med besked.. När hon vaknade nästa gång var klockan närmare sju..


--Jag börjar bli nästan  n o r m a l,  strålade hon när hon klev ur sängen för andra gången denna morron..


I går bars det vatten må jag säja.. Matte vaktade över häggen med hökblick.. Minsta bladslok fick henne att hämta en spann vatten..


Alldeles säkert gjorde allt vattnandet susen, för idag är det betydligt mera spänst i det lilla trädet..


När det rotat sej ordentligt ska matte beskära det och ge det den  f o r m  det ska ha i fortsättningen..


För tre år sen gjorde matte, hennes syster och Agneta en utfärd neråt Österlen.. Det var vid den här tiden och ramslöken blommade på Landön.. Matte hade en liten spann och  planteringsspade med sej och grävde upp nåra lökar.. Själv behöll hon tre.. Dessa tre har förmerat sej duktigt..


Dessa tre lökar satte hon i trädgårdens glömda hörn, där floran påminner mycket om den på Landön..


Just nu blommar dom.. Visserligen smakar dom  v i t l ö k,  extra  g o d  sådan, men matte nänns inte ta dom.. Dom får stå där dom är..


 


I går fick vi inte nån långpromenad.. Matte var i trädgården hela förmiddagen.. Hon tog ett rejält tag efter lunch också.. Och körde gräsklipparen.. Gräset växer enormt och blir både tjockt och högt bara på ett par dar..


--Jag undrar om det verkligen  v a r  gödning jag la på, suckar matte.. Det verkar mer som  r a k e t b r ä n s l e..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards