brimikshallon

Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Kerstin Frithiof - 12 juni 2015 06:36

    

I går gnölade matte och var arg för att en äng härintill inte städats efter festivalen.. Nu är den städad.. Så när som på ett gäng metallpinnar, som ligger staplade bakom ett elektriskt skåp.. D o m,  pinnarna alltså, drar iallafall inga råttor eller annan ohyra..


Igår kom sommaren med full styrka.. Det verkar som om den ska fortsätta i dag också.. Nån längre promenad fick inte vovvarna den varma sommardan.. Bara lite koppelvandring inne i byn framåt kvällen..


Matte, å sin sida, var väldigt verksam hela dan.. Det verkar som om hon just nu fått ett riktigt verksamhetsryck..


Jag berättade häromdan, att matte och Agneta varit inne i en telefonbutik i Karlshamn och fått Agnetas telefon fixad.. Matte kunde inte ringa till henne.. Mannen i affären gjorde så att mattes telefonnummer inte syntes i Agnetas display.. D å  gick det att komma fram..


Det är bara det, att mattes nummer inte syns i  n å n  display alls längre.. Okänt nummer, eller nåt i den stilen, står det.. Följaktligen är det ingen som svarar när matte ringer..


--Jaha, då får jag åka in till stan och få telefonen fixad  e n  g å n g  t i l l.. Och sen kan jag inte längre ringa till Agneta.. Matte surnar till.. Pest eller kolera.. Strunt samma..


Tidningarna är fulla av reportage om skolavslutningar.. Särskilt studentsådana.. Vi kan inte begripa, att det görs så stor affär av att folk slutar skolan.. Matte, för sin del, har varit med om fler skolavslutningar än de flesta, och  h o n  säjer att "Vad är det för märkvärdigt med skolavslutningar.. Och studentexamen avskaffades redan på sextiotalet.. So what"..


--M-men visst var det väl festligt och fint med studentbal, matte.. Visst var det väl ett minne för livet.. Hundarna sätter sej till rätta för att få höra matte berätta om den stora  b a l e n..


--Det, vovvarna, har jag ingen aning om.. Jag var nämligen inte med.. Intresse saknades totalt för den sortens evenemang..


--Och studentmössan, den slängde jag när jag städade ur en garderob i slutet av åttiotalet.. Då var den inte ens  v i t  längre.. Knallgul var vad den var.. Med inslag av brunt..


Tja, var och en blir salig på sin fason.. Vovvarna förstår det.. V i  blir nämligen saliga på  v å r..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards