brimikshallon

Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Kerstin Frithiof - 23 juli 2015 08:20


--Ska du ta livet av dej idag igen, matte.. Hundarna är bekymrade.. Matte tittar storögt och oförstående på oss..


--Ja, igår var du nära att försmäkta efter en hel förmiddag i trädgården..


Saken är den, att matte mer eller mindre  s t r u n t a t  i gräsmattan en hel vecka.. Hon trodde väl att växandet tappat farten.. Det  b r u k a r  det göra fram på sommaren..


Icke, sa Nicke.. Gräset var jättehögt och megatjockt och både matte och klipparen fick slita som galärslavar för att få någorlunda bukt med det..


Matte måtte fått en flitknäpp, för efter gräsklippningen satte hon igång med att städa rabatterna.. Nåja, hon  h a n n  inte så mycket innan hon kroknade..


Det är mycket överblommat, som ska bort om den andra blomningen ska ha en chans.. Bland annat har vi massor med nepeta som har gjort sitt för denna gången..


"Summerwind"  heter en ros, som matte planterade för tre år sen.. Ja, inte  e n  ros.. Hon satte ett helt gäng, som hon vattnade och skötte om på bästa sätt..


I år blommar dom här rosorna riktigt ordentligt..Matte har satt lavendel och persilja också i rabatten, men rosorna har tydligen gett sej attan på att vara ensamhärskare på jordplätten..


 


Summerwind som sagt.. Det blåser summerwind över hela Norje.. Riktigt ordentligt blåser det.. Bara inte vår vinranka blåser sönder.. Det vore sorgligt med tanke på att det är en hel del klasar på den..


--Nå, matte.. Ska du slita ihjäl dej i trädgårn i dag också.. Hundarna upprepar frågan.. Är man terrier ger man sej inte så lätt..


--Vovvarna små.. Ja, jag tänker jobba i trädgårn i dag också, och nej, jag tänker inte slita ihjäl mej.. Jag jobbar så länge jag tycker det är roligt..


--Är det riktigt roligt glömmer jag tiden och  d å  blir jag en aning vingbräckt.. Men slita mej fördärvad.. Aldrig i livet.. Det är jag alldeles för lat för..











   


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards