brimikshallon

Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av Kerstin Frithiof - 19 augusti 2015 13:32

    

I morse blev matte otroligt stolt över sin lilla hund..


Det var så här:


Vi gick vår vanliga kissrunda.. En bit bort närmade sej en kvinna med en liten valp i band..


Vi till att vråla.. Kvinnan stannade och ropade, till mattes ytterliga förvåning, i det hon pekade på sin lilla hund:

--Det är bara en  v a l p..


Tydligen trodde hon av  v i,  v i  var rädda för bebisen..


Matte fick henne slutligen att fatta, att  v i,  v i  inte var rädda, men att det fanns all aledning för valpen att vara rädd för lilla mor..


För att reparera det vi redan eventuellt ställt till för den lille, frågade matte om hon fick släppa loss den "snälle hunden"..


Matte vet mer än väl, att det för en valp inte finns nåt bättre än träffa snälla vuxna hundar..


I ett susande sprang jag bort till valpen och berättade för honom att jag är stor och snäll.. Den lille blev väldigt förtjust i farbror Hallon och ville tillåmed  l e k a..


När kvinnan sen ville möta även lilla mor, satte matte P för den idiotin.. Lilla mor är inte den hund, som är snäll mot valpar.. Sånt folk ska tas i nacken och skakas tills dom lär sej veta hut, menar hon..


Mötet med lilla Hallon slutade som synes på bästa sätt, och valpen fick lära sej att det finns snälla stora hundar.. En lärdom även  j a g  fick som valp..


Jag fick träffa alla sorters hundar, stora som små, och bekanta mej med dom.. Det är därför jag är så beskedlig.. Att jag nästan dog av förfäran när jag mötte Agnetas jättestora, snälla landseer Kängan är en annan historia..


Lilla mors bekantskap hade jag hela tiden om än inte varje vecka.. Och  s å  hemsk att hon hotade

tugga sönder sitt  e g e t  barn, har hon aldrig varit.. Det räcker med att hon snor min mat   ..


Tyvärr hade inte matte kameran med sej så nån bild på mej och valpen har jag inte att visa upp.. Men en gammal på mej och lilla mor kanske kan duga.. Det är jag som tittar upp..


Matte har köpt ett par doningar, som man kan fästa ihop vattenslangar med.. Hon behöver nämligen förlänga sin.. Hur   d e n  hopkopplingen ska gå till kan varken hon eller jag begripa oss på, men mattes glas är fortfarande halvfullt..


--Kan andra dumskallar ska väl jag kunna, verkar hon anse..


Tja, mja..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards