brimikshallon

Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Kerstin Frithiof - 22 augusti 2015 13:49


Varje år vid den här tiden anordnas en trädgårdsdag i Sölvesborg.. Så skedde idag och matte och Agneta var med..


Det var otroligt mycket folk, som samlats vid Slottet för att titta på vad utställarna hade på sina bord.. Köpa också givetvis..


--Köpte  d u  nåt till trädgårn, matte.. Lilla Hallon bereder sej på att få sej en lång lista med inköpta växter till livs..


--Nä, inte ett dugg.. Jag har så mycket växter att jag inte vet vad jag ska göra med allt.. För var dag gräver jag fram nya ur trädgårdens övervuxna och glömda vrår..


Lilla mor fick följa med Agneta hem efter trädgårdsfestivalen.. Den var dags för vår fästingspruta igen.. Agneta bor just nu i Boket i sin sommarstuga så lilla mor är inte  s å  långt hemifrån..


 


Den här monsterväxten har stått hos oss nu i en femton år ungefär och ingen vet vad det är för nåt..


Matte träffade faktiskt kvinnan som hon fått växten av på trädgårdsdagen, men inte heller  h o n  har en aning om vad det är för nåt..


--Det kanske bara finns  d e n  i hela världen.. Matte vågar sej på en gissning, men ingen håller med henne..


Värmen fortsätter med oförminskad styrka.. Det är faktiskt tid att vi går och sätter oss i stolen matte och jag.. Och lurar till lite.. Vi gör det inte så ofta numera eftersom vi inte vill att lilla mor ska känna sej åsidosatt..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards