brimikshallon

Alla inlägg den 5 september 2015

Av Kerstin Frithiof - 5 september 2015 07:56

    

I morse lekte jag med valpen Milo igen.. Han verkar vara väldigt förtjust i mej.. Jag, för min del, är som vanligt vänlig och fridsam mot valpar.. Mot  a l l a  hundar förresten.. Katter och folk också.. B e s k e d l i g  kallar matte mej..


Beskedlig kan man knappast beskylla lilla mor för att vara.. Hon vrålade inte åt valpen iallafall.. Hon gullade inte heller med honom.. Givetvis.. Lilla mor gullar bara med mänskor..


Jag, lilla Hallon, har hittat en ny favoritplats att sova på.. Jag smyger upp och lägger mej på mattes nacke med nosen i hennes permanentlockar.. Dom är väldigt varma och mjuka.. Mycket skönare än hennes knäveck..


Förr eller senare väcker jag henne.. Ofta genom att vända på mej.. Och då råkar jag ofta  l u g g a  henne..


--Tokfrans, mumlar matte, och föser ner mej från kudden.. Men, konstigt nog, verkar det som om hon vill att jag ska komma tillbaka och trassla in mej i hennes hår.. Hon  s ä j e r  det inte rent ut, men jag  k ä n n e r  att det är vad hon tänker..


I går hade vi spolarna från Kristianstad här.. Sist dom var här var i februari.. Matte hoppas, att spolningen ska hålla åtminstone ett år denna gången..


Nåt, som  h a r  hållit ett år är mattes arrangemang med betongtröskel, stuprörssäkring och grävning av avrinningskanal i trädgårn.. Inte en droppe har runnit in i källaren på över ett år..


Härom dan besiktigade matte bilen och då upptäcktes, att ett bromljus hade gått sönder.. Dessutom behövde lyktorna poleras.. Att billyktor ska poleras hade matte inte en aning om..


Igår skedde poleringen och bromsljusbytet..


--Nu ska vi både se och synas, säjer matte och ser belåten ut..


Till nåt helt annat:


Det är inte många klasar på vinplantan i år.. Dom som finns verkar väldigt små och gröna..


--Hoppas att iallafall  n å n  klase ska mogna, säjer matte..


 


Förra sommaren var det betydligt flera klasar.. En del av dom hann tillåmed  m o g n a..






















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards