brimikshallon

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Kerstin Frithiof - 16 september 2015 08:29

    

--Det måste  l ö n a  s e j  att snoka, sa matte belåtet och plockade fram kameran..


--När började  d u  snoka, matte.. Hundarna är förbryllade.. Matte brukar inte vara den, som snokar.. Det är hon alldeles för lat för.. Och ointresserad av vad som sig i världen tilldrager..


Saken är den, att matte igår kastade ett getöga in i en av trädgårdens mörkaste och minst tilltalande vrår.. Där växer bara stora växter, såna som matte fått i forntiden, och inte vetat var hon skulle placera.. Djävulens spatserkäpp tillexempel..


Och  d ä r  i mörkret stod en liten blek och ynklig  k ä r l e k s ö r t  och försmäktade..


 



--Idag ska jag se till att den här lilla stackaren kommer ut ur mörkret, sa matte.. Den  f ö r t j ä n a r  ett bättre öde än att kvävas..


Tittar man på stammarna till höger på bilden så ser man att dom är liksom  l u d n a.. Det är taggar.. Vassa och hemska sådana, och växten är just djävulens spatserkäpp..


Tittar man ett tag till ser man att det verkar vara  t v å bleka små kärleksöreter..


--Tröttnar du  a l d r i g  på trädgårn, matte.. Vovvarna tycker det räcker med trädgård på ett tag nu..


--Det  v e t  jag inte.. Matte ser fundersam ut.. En vacker dag har jag kanske fått nog och låter den förfalla igen..


--Jag säjer som Emil i Lönneberga sa om sina hyss.. "Det vet man inte förrän efteråt"..


--Har du varit så här tokintresserad av nånting  t i d i g a r e  i ditt liv, matte..


--Jadå, mina  h u n d a r  har jag alltid omfattat med största omsorg och kärlek..


--Och tja.. En gång i tiden fick jag för mej att lära mej spela gitarr. Som  S e g o v i a  ungefär..


--I sju år tog jag lektioner och slet som besatt, men tyvärr, begåvningen räckte inte, så jag la gitarren i fodralet och där fick den ligga.. Sen gav jag bort den till mina systersöner.. Förhoppningsvis har dom glädje av den.. Dom eller deras barn..  D o m  har iallafall den begåvning  j a g  saknade..


--Tror du  b e g å v n i n g e n  räcker till en skogstur idag, matte.. Svansresning på gång..


--Skulle inte  t r o  det.. Det har ösregnat och då är det inte trevligt i skogen..


--En annan gång, vovvarna.. En annan gång..


Suck.. Dubbelt suck..































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards