brimikshallon

Alla inlägg den 13 januari 2016

Av Kerstin Frithiof - 13 januari 2016 08:56

    

--Tänk, sa matte och strålade med ögonen.. Tänk, så mycket man har att vara tacksam över..


--Har vi.. Hundarna tittar undrande på sin mänska.. Den här morronen har hittills varit precis som alla andra..


--Jo, tänk på att lilla Nellie måste äta fettsnålt.. Kanske för resten av sitt liv.. Annars kan hon bli sjuk igen..


--D e t  fick mej att börja fundera.. Om fett kan vara  f a r l i g t  för små hundar kan det säkert vara farligt för deras mänskor också.. Och den  h ä r  mänskan älskar smör och grädde och andra feta och förmodligen hälsovådliga matvaror..


--Menar du, att  d u  också har börjat äta fettsnålt.. Hundarna tycker att detta är att ta i.. Mänskor tål säkert jukskinka och leverkorv betydligt bättre än små hundar..


--Ja, det har jag.. Började för nåra dar sen.. (Att jag råkade ta ett paket osaltat smör i mejerihyllan hjälpte säkert till att jag tog beslutet)..


--Och tänk, vovvarna, på dom här fettsnåla dagarna har jag gått ner över kilot.. Inte för att jag har nån övervikt, men jag har ett par plagg i garderoben, som inte sitter snyggt längre.. Och, tja, försöka duger..


--Man  h a r  alltså mycket att vara tacksam för.. Ett helt kilo tacksamhet.. Liksom..


Idag skiner solen och det är en aning frost.. Det skulle kanske kunna leda till en skogspromenad.. Det är länge sen sist..


--Du kan väl ringa till Agneta, matte.. H o n  skulle säket gilla att komma ut också..


 

Den här bilden tog matte på oss och Agneta en gång i september.. Vi var på Stiby..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards