brimikshallon

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Kerstin Frithiof - 3 mars 2016 08:57

    

--Älskar du nån (utom  o s s  förstås) matte..


--Nä..


--Hatar du nån, då..


--Nä..


--Betyder det att du är en otroligt slätstruken, rent av trist, person.. Hundarna känner sej smått förfärade..


--Tja, jag är nog tämligen vanlig.. Det finns ju personer jag tycker mer eller mindre om, och andra som jag inte tycker om alls, men att gå så långt som att ta till ord som älska eller hata,  d e t  är att ta i..


--Jag står gott ut med både mänskligheten och hundligheten.. För att inte tala om  k a t t l i g h e t e n..


--Det där sista hörde vi inte, matte.. Fnys..


I morse klarade matte att gå kissrundan  u t a n  att få ont i sin stukade ankel.. I går kväll gjorde hon en liten runda på en dryg kilometer.. Det går framåt..


--Snart kan du  s o v a  utan käpp, matte.. Hundarna fnissar och viftar..


Tänk, det är redan torsdag.. Det är ingenting sen det var måndag..


--Ingenting sen det var sjuttiotal heller, suckar matte.. Eller sjuttonhundratal vad det beträffar..


 


--Snart, sa matte, snart stäppar jag omkring som det här porträttet av mej..


--Ja men matte.. Du ser inte alls ut sån..


--Nä, men jag  k ä n n e r  mej sån.. Rätt så ofta faktiskt..



























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards