brimikshallon

Alla inlägg den 10 mars 2016

Av Kerstin Frithiof - 10 mars 2016 08:09

    

För ett par månader sen försvann vår mejlfunktion och matte är inte kryckad att sätta dit den..


--Är du lessen för det, matte..


--Nja,  l i t e  lessen är jag allt.. Man vänjer sej vid att ha en funktion och så plötsligt är den borta.. Å andra sidan levde jag ett helt liv utan att mejla.. Det gick bra det med..


Datorn har blivit lite som ett  s ä l l s k a p  för matte.. Nu är den gammal och trög och bör ersättas, men inte förrän matte har blivit vid lite bättre kassa..


Både hund-och-bilreparationer i julas gick hårt åt mattes plånbok.. En outnyttjad kredit hos Mekonomen och försäljning av gammalt byrålådeguld blev räddningen..


--Blev du lessen när du tvingades sälja dina smycken.. Hundarna  t y c k e r  inte att mattes såg sörjande ut när hon samlade i hop det lilla hon hade och drog i väg med det..


--Inte ett ögonblick, vovvarna.. Man har sina föremål ett tag och sen får dom gå vidare till andra.. Prylar är inte min likör alls..


--Är  h u n d a r  din likör, matte.. Tänk om matte kommer på obestånd en gång till och tvingas sälja flera saker.. Tänk om hon måste sälja  o s s..


--Vovvarna små, jag säljer inte er och för övrigt är det ingen som vill ha er.. Matte kan trösta som ingen annan..


Imorse regnade det.. L i t e  våta blev vi allt.. Men det var inget  k a l l t  regn och vi var inte ute så länge att vi hann bli geneomvåta..


--Nu, säjer matte, nu ska jag sätta in ett riktigt fint foto.. Taget på Stiby i höstas..


 

2 Mos 3:2 kallade matte den här bilden när hon satte in den på facebook i höstas..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards