brimikshallon

Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Kerstin Frithiof - 26 mars 2016 11:00

    

Matte håller på och läser en tjock, tjock bok, som handlar om Jesus från Nasaret..


En amerikansk jesuitpräst har gjort en resa till Det heliga landet och besökt dom platser, som finns kvar(åtminstone tror man det) där, Jesus vandrade..


Läsningen är tankeväckande och aningen oroande också, tycker matte.. Att boken är skriven på ett lättfattligt språk, gör att det  g å r  att läsa den med stor behållning även av en protestantisk halvt om halvt troende, halvt om halvt tvivlande..


--Det där halvt om halva mänskan du nämner, matte, skulle det vara  d u.. Vore det inte bättre om du  b e s t ä m d e  dej för endera..  


--Vovvarna, vovvarna, jag jobbar på det.. Det är inte likt mej att vela på det här viset, men frågan är svår.. Kanske den svåraste som finns..


Vovvarna har varit instängda i vardagsrummet hela förmiddagen.. Det förorsakade en hel del gnöl från vår sida..


--Jag har  s t ä d a t  alltihop (nästan) utom vardagsrummet, och när jag städar vill jag inte ha nåra små korvar svansande runt fötterna på mej..


--Varför  s t ä d a r  du, matte.. Hundarna förundrar sej över  d e t  beteendet.. Mycket väsen för lite nog verkar det..


--Jag städar för att det ska bli lite  f i n t  och rent hos oss nu när det är vår och påsk.. Märker inte vovvarna hur fräscht och doftande här är..


--Nä.. Vovvarna känner sej förbryllade.. Här ser ju ut precis som det brukar..


Nu ska lilla Hallon sätta in en blomsterbild från förra året.. Matte h a r  onekligen en del att välja på..


--Ta den med blommorna i grytan, matte.. Vovvarna uppskattar den bilden mer än nån annan..


--Det ska jag vovvarna.. Jag uppskattar den också..


 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards