brimikshallon

Alla inlägg den 13 april 2016

Av Kerstin Frithiof - 13 april 2016 09:37

    

--Puh och hurra.. Matte kom stapplande in efter att ha premiärklippt gräset..


Vår gamla, gamla gräsklippare startade än en vår efter stiftsbyte, bensinpåfyllning och..  i sista ögonblicket ihågkommet.. oljepåfyllning..


--En del av självgåendefuntionen har försvunnit och då är det tungjobbat, förklarade matte..


Men sen sken hon upp och menade, att den kanske kommer  t i l l b a k a.. Ungefär som en del datorfunktioner.. Inte mejlen dock..


En vänlig kvinna från Hoka kom häromdan och försökte hjälpa matte igång mejlandet.. Det gick inte..


Matte blev otroligt glad över vänligheten..


--Jag har levat tusen och tusen år utan att mejla, säjer hon, nog ska jag klara de kommande tusen och tusen också..


Vår gamla, gamla forsythiabuske står nu i full blom.. Hundarna gläder sej och hoppas att  d e n  också ska blomma i tusen och tusen år..


Idag skiner  i n t e  solen.. Det är inte utan att det skulle behövas en skvätt regn..

 


--Igår   g j o r d e  du det igen, matte.. Hundarna är förtrötna..


--V a d  gjorde jag.. Kan bara minnas att jag gjorde klart rabatten mot gatan och föråt mej på blåbärspaj..


--Du skrev fel i  r u b r i k e n.. Hundarna glor argt på sen mänska..


--Förlåt, vovvarna.. Förlåt..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards