brimikshallon

Alla inlägg den 23 april 2016

Av Kerstin Frithiof - 23 april 2016 10:34

    

I går kom vi till Stiby igen.. Matte påstår, att hon aldrig sett så många vitsippor nånstans som i stibyskogen just nu..


För att fortsätta på vithetstemat var dom vita kossorna, som alltid går på ängarna och betar, utsläppta för våren..


--Jag ska ta ett kokort, sa matte, men eftersom hon är lite  r ä d d  för kor (inte så rädd som för  s p i n d l a r  dock)

vågade hon sej inte för nära, så kortet fick tas på avstånd..


--När jag var liten gick jag rakt igenom koflockarna, säjer matte.. Inte var jag rädd inte, och inte gjorde dom mej nåt ont heller..


Matte håller på och städar i sydrabatten.. Det är mycket att göra där, men lite i taget så blir det fint..


Fast idag har hon inte gjort ett enda dugg förutom att ha bäddat vår säng..


--Man  f å r  ta det lite lugnt ibland, säjer hon..


Egentligen är vår mänska ganska maklig.. Förtar sej inte om man säjer så..


--Lättja tillhör  d ö d s s y n d e r n a..  Vovvarna försöker sej på en liten försmädlighet..


--Ja visst.. Och praktiseras med framgång av  h u n d a r..


Aldrig får  v i  sista ordet..


   

--Vita kossor och vita sippor.. Det passar ihop, säjer matte snusförnuftigt..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards