brimikshallon

Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Kerstin Frithiof - 6 maj 2016 17:45

    

Matte har varit borta en stor del av dan.. Först med Agneta.. Sen med barndomskamraten U.. Och sist, men inte minst med sej själv.. Till skoaffären..


Matte har besvärliga fötter och när häromdan hennes sandaler, som hon har haft i tre år, gick åt pipsvängen, insåg hon, att det var dags för ett par nya..


 


--Är du  g l a d  nu.. När du fått nya skor, matte.. H u n d a r n a  är iallafall glada..


--Jadå, jätteglad.. Ett bekymmer mindre.. Matte smilar upp sej och ser ut att må bra..


--Vad gjorde egentligen du och Agneta i förmiddags..


--Vi var på Blekingeplantan i Nättraby.. Agneta skulle köpa blåbärsbuskar och jag köpte en röd ponpondahlia, som jag tänker sätta i morron.. Tillsammans med mina övriga knölar och rötter..


Barndomskamraten U. och jag gjorde en utflykt till Hällevik och satt och fikade..


--Hade  d u  fikakorg med dej, matte..


--Nä, inte jag.. Så långt tänker sällan jag.. Men jag lät mej väl smaka av U:s fika..


--Hm.. Precis vad vi trodde.. 












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards