brimikshallon

Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Kerstin Frithiof - 9 maj 2016 08:05

    

Alldeles så långt som hon trodde kom inte matte med sin rabattrensning..


--Har nog en fyra timmars jobb kvar, säjer hon fundersamt..


Och sen ska det planteras knölar och rötter och ett och annat flyttas från punkt A till punkt B..


--Du har förmodligen att göra fram till  o k t o b e r  innan du blir klar med trädgårn.. Hundarna  h ä p n a r  över hur mycket  o g r ä s  det har vuxit upp.. Och hur högt och tjockt  g r ä s  det växer på gräsmattan..


--Funkiorna jag flyttade i somras har börjat skjuta skott.. Matte är belåten..


--Bara jag blir klar med rensningen vet jag  p r e c i s  vad jag ska plantera och flytta.. Fint ska det bli.. Och det långt innan oktober.. Matte är segerviss..


I natt fick jag ont i min lilla hundmage och matte fick knalla ut med mej..


När lilla mor hörde att vi gick ut började hon klaga högljutt.. Hon inbillade sej väl att vi skulle ut och  f i n g å..


Sen kräktes hon i sängen..


--Jag har fullt upp, muttrar matte.. Aningen frustrerad..


För ett par år sen köpte matte ett par  v i t a  påskliljelökar.. Dom börjar blomma nu, lagom till dom  g u l a  har blommat färdigt..


 


Det råder full sommar ute.. Det kommer att bli varmt idag också..


Vår mänska passar på att bli lite  s o l b r ä n d  medan hon rensar i rabatten..


--Nytta med nöje, säjer hon belåtet..


I själva verket är det bara  n ä s a n  och  k n ä n a  som blir solbrända..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards