brimikshallon

Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Kerstin Frithiof - 12 maj 2016 07:58

    

--Nä, sa matte.. Nä, det tror jag inte sa hon..


..Vad är det du inte tror.. Hundarna är mystifierade..


--Jag tror inte på originalitet och inte på genialiet.. Och inte på stupiditet heller..


--Med undantar för ett litet fåtal genier och idioter så har allihop ungefärligen lika mycket intelligens i påsen, sa hon.. Fast vi har olika  s i d o r  av begåvning.. En del tillexempel är musikaliska, andra är bra på att baka.. Bara för att ta ett par exempel..


Tja, matte har onekligen en poäng där.. Alla är lika men iallafall olika.. Precis som hundar..


Det är torsdag idag och matte ska klippa gräset.. Veckans stora ångest..


Igår kom iallafall knölar och lökar i jorden.. I höstas la matte lappar vid knölarna så hon skulle veta vilka som var vad.. Nånstans under resanas gång har lapparna tydligen flyttat på sej, så matte fick plantera på känn..Precis som förra året..


--Är du klar med rabattrensningen nu.. Hundarna tycker det måtte vara  n å n  gräns för mattes påtande..


--Nä.. Jag får nog rikta in mej på oktober så mycket som det växer.. Överallt.. Jag hinner inte med.. Men  d e t  har jag hört andra säja också.. Hela Sverige håller tydligen på att växa igen..



Melodifestivalen ångar på.. Inte för att vi tittar, men nån måtta får det väl vara på sjungandet och hoppandet..


Sport och melodifestivaler.. Inget kan intressera oss mindre..


--Det är tur att jag är  l ä s k u n n i g,  menar matte.. Jag är inte beroende av TV..


   


Detta är vad hundarna och deras mänska anser om melodifestivaler och sportprogram..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards