brimikshallon

Alla inlägg den 30 maj 2016

Av Kerstin Frithiof - 30 maj 2016 08:05


--Nä, sa matte och såg missmodig och smått trotsig ut.. Nä, sa hon, jag har aldrig påstått att mina mattor är rena..


Och väl var det, för maken till gegga som dammsugaren samlat ihop i en vattenbehållare på undersidan, maken till den har hundarna aldrig sett..


Försäljerskan tyckte nog, att matte skulle kosta på sej en maskin för 40 tusenlappar..


Det tyckte  i n t e  matte.. Inte ens om hade  h a f t  40 lappar..


Fina blev mattorna emellertid och geggan bar matte ut och slängde i glömda hörnet..


--Antingen kommer ogräset och hasselbuskarna att skjuta aldrig tidigare anad fart av det här "kosttillskottet"  eller så d ö r  dom.. I toastolen kommer det att bli årtusendets stopp om jag försöker spola ner det..


   


--Visst syns det skillnad på före och efter, säjer matte och ser nöjd ut.. Så här klara färger har mattan inte haft sen jag köpte den för 30 år sen..


Solen gassar och det kommer att bli en mycket varm dag i dag också..


Syrenerna håller på att blomma över och paradisbusken börjar blomma..


Matte hittade faktiskt en "lycka" häromdan och den smakade lika illa som hon minns från barndomen..


Nere på strandängarna håller Sweden Rock som bäst på att bygga upp sina ställningar..


På havsbadet har man redan ställt upp en del husvagnar..


Det är faktiskt över en vecka tills det brakar igång, men folk vill väl vara säkra på att ha nånstans att bo..


Matte begriper ingenting.. Hon gillar inte rockmusik, som hon finner  h o t f u l l ,  och hon direkt avskyr trängsel..


--Musiken kan jag vara utan, säjer lilla mor, men  t r ä n g s e l  har jag ingenting emot.. Tänk att få röja i trängsel.. D e t  vore nåt..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards