brimikshallon

Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Kerstin Frithiof - 5 juni 2016 08:59

    

Nu ska vovvarna ta allt i den ordning det har hänt.. Det är  d e t  matte kallar   l o g i s t i k..


Igår blev det plötsligt mulet framåt eftermiddagen och så kom det nåra åskmuller i skyn..


Vi har länge misstänkt, att lilla mor har börjat  h ö r a  lite illa.. I går blev det uppenbart eftersom hon inte märkte att det åskade..


Vanligtvis och hittills har hon alltig snott in under sängen vid minsta  a n t y d a n  till åska..


Samtidigt med åskan kom  r e g n e t,  alldeles för lite.. Bara en liten dusch..


I morse var det igenmulet när vi kissvandrade, men ännu har inget regn kommit..


 


--Hjälp en sån blådåre.. Det var matte som tittade ut genom köksfönstret och häpnade över vad hon såg..


Mitt på grannens stora gräsmatta satt en av skatungarna och sov med huvet under vingen.. Helt omedveten om världens faror och ondska..


Matte på med sandalerna och ut och ropade och vevade med armar och ben och väckte ungen..


Den for iväg på vingliga vingar och tog sej upp till sina anförvanter i en av dom stora björkarna..Och  d ä r  blev det "ett liv och ett kiv"..


Grannfrun ut.. Förfärad.. Undrade vad som stod på.. Trodde väl minst att matte kört iväg en inkräktare.. Fula gubben mitt på eftermiddagen..


--Tja, sa matte generad, jag  b e h ö v e r  inte bry mej om skatungarna.. Men jag kan inte hjälpa att jag  g ö r  det..


Matte är nämligen stor djurvän, vilket hundarna har gott av dagligen och stundligen, och bara  t a n k e n  att låta en liten skatunge bli kattmat eller mat till rovfåglar är mer än hon står ut med..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards