brimikshallon

Alla inlägg den 17 juli 2016

Av Kerstin Frithiof - 17 juli 2016 21:37

    

--Nu, sa matte, nu ska jag testa om jag kommer in på vovvarnas blogg..


Och se,  d e t  gjorde hon..


Genast fylldes hennes glas upp till kanten..


--Jag  b e h ö v e r  kanske inte köpa nån ny dator, säjer hon, på samma gång glädjestrålande och avvaktande..


Det har varit söndag hela dan idag.. Lika tröstlöst som alla söndagar.. Just nu drar det upp mörka moln och det känns som  å s k a..


Vår lilla rönn håller på att få röda bär.. Matte brukar använda dom här bären i matlagningen.. Hon vill alltid ha aningen  s y r a  bland smakerna, och rönnbären ger en perfekt sådan..


 


I morse berömde matte sina små hundar..


--Tänk, ni var alldeles  t y s t a  under hela kisspromenaden, sa hon och tyckte det var fantastiskt, att vi inte vrålat och väckt upp halva kvarteret..


Vad beträffar kvarteret så är det inte så många hemma här för närvarande.. Grannarna har semester och har man det så reser man med fördel bort..


--När ska  v i  ha semester.. Hundarna skulle väldigt gärna vilja ha lite semester vi också.. Och resa bort.. Till Rom eller fjällen..


--Tja, menar matte.. För att få semester måste man man ha ett  j o b b,  och vad jag vet har varken ni eller jag nåt jobb.. Jag har åtminstone  h a f t  ett, men  det har  n i  aldrig haft.. Alltså är vi inte kvalificerade för nån semester..

Nån av oss..


--Resa bort kan vi ändå, men om jag måste köpa en ny dator kommer vi inte att ha råd.. Vi får nöja oss med att traska omkring här hemma..


I morron är det måndag.. Mattes favoritdag och då ligger hela veckan fräsch och blank framför oss.. Frågan är, om inte  d e t  slår vilken semster som helst..


















































































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards