brimikshallon

Alla inlägg den 3 augusti 2016

Av Kerstin Frithiof - 3 augusti 2016 07:56

    

Vår mänska har tuffat till sej..


Tidigare, när och om jag började väsnas om natten, klädde hon på sej och vandrade ut i kylan med mej.. Ofta var jag inte alls nödig så hon fick gå in igen, huttrande och frusen..


Det var  m a t  jag ville ha.. Och  d e t  fick jag..


Och  s e n  kröp vi ner i sängen igen och  j a g  somnade men inte hon..


Numer slänger hon bara ut mej i hallen när jag börjar rumstrera.. Och sen slår hon igen dörren och lägger sej och snarksover i flera timmar..


--Det ska väl lära dej, din kanalje, säjer hon och blänger..


Igår kom det ett par   f r u k t a n s v ä r d a  regnskurar, men mattes dränering höll..


Förra sommaren var lummig, men det är  ä n n u  lummigare i år..


--Givetvis, det har inte varit nån vinter och sommaren är rekordvarm.. Klart att det växer, säjer matte förnumstigt..


Rönnbären håller på att mogna.. Man  l ä r  kunna göra fin gelé av dom..


--Ska vi göra det.. Gelé, matte.. Hundarna är ivriga..


--Nä..


 


--Ska vi gå till skogen idag, matte..


--Nä..


--Ska vi sitta hemma hela dan, alltså..


--N i  ska sitta hemma.. J a g  ska på utfärd..


--Äsch..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards