brimikshallon

Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Kerstin Frithiof - 15 augusti 2016 08:45

    

--Jag begriper mej inte på det här.. Matte ser arg och varm ut.. Nu  s t r u n t a r  jag i det och går och ringer..


Saken är den, att matte försökt hitta  b u s s t i d t a b e l l e r  på nätet.. Och  d e t  har smugit sej rejält..


På torsdag morron, i svinottan, ska hon lämna bilen i Sölvesborg.. Och hon hade tänkt att åka in med den redan på onsdag eftermiddag och ta bussen hem..


Bilen ska servas och dessutom låter det illa om den..


--Det är som nåt slags  k v i d a n d e  under den, säjer matte, och känner sej  n e r v ö s.. Hon har visserligen kört många mil med det här onaturliga ljudet, men inte känt sej väl till mods..


I hennes inbillning är det en vajer som håller på att brista.. Eller ett hjul som är på väg att ge sej iväg på egen hand..


--Bilen trilskas, hundarna ser ut som golvmoppar, dammet samlas i vårna, trädgården växer igen och  j a g  sitter och  s n o r a r..  Matte låter förkyld och bedrövlig.. Hennes optimismglas är nästan  t o m t..


--Och som lök på laxen kan jag inte hitta busstidtabellen på det sjuförbaskade nätet..


Egentligen sa hon nåt  m y c k e t  värre än "sjuförbaskade", men vovvarna föredrar d e t  som en förskönande omskrivning..


Nu  ä r  glaset tomt.. Matte ser bister och ilsken ut.. 


Sommaren fortsätter.. Det är soligt och varmt och det blåser.. I n o m h u s  har dock ett svart åskmoln parkerat sej över vår mänska..


--Snälla, leta upp en  f i n  bild så mår du bättre.. Hundarna svansar och försöker få matte att må bättre..


--Nä, jag vet  p r e c i s  vilken bild jag ska sätta in.. Det är ett kort på lilla Hallon, som exakt säjer var jag vill ha sagt idag..

 

--Pilutta dej, världen..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards