brimikshallon

Alla inlägg den 24 augusti 2016

Av Kerstin Frithiof - 24 augusti 2016 08:15

    

--Jag önskar, sa matte, att jag kunde göra mina bilder mer  a r t i s t i s k a, sa hon och tittade missmodigt på fotokartan i kameran..


--Högst  f e m  av alla bilder jag tagit håller måttet, sa hon och såg missmodig ut..


Väldigt många av bilderna har hon förpassat till bingen på en gång.. En del har hon sparat och högst fem är hon nöjd med..


För en stund sen tog hon en bild på vår diabolohäck.. Om en stund kommer Tony och hans häckgäng och klipper ner den till marken (n ä s t a n  iallafall)..

 

Man förstår att matte känner sej som Törnrosa när man ser hur mycket dom här buskarna har vuxit sen i våras..

För att inte tala om resten i trädgårn..


Igår var vår mänska och  b e s i k t i g a d e  bilen.. Det gick bra.. Inga anmärkningar alls..


Nästa vecka ska jämmerbullret undertill åtgärdas.. Det är en  d r i v k n u t,  som håller på att ge upp andan..


Matte sa som det var till besiktningsmannen, och han skrev ingen anmärkning..


--Hade han gjort det om du  i n t e  sagt som det var, matte..


--Det  v e t  jag inte.. Han kanske belönade min  ä r l i g h e t..


--Är det  t r e v l i g t,  att besiktiga, matte.. Hundarna har varit med ett antal år och minns, lite töcknigt sådär, att matte åker och besiktigar varje sommar..


--Nä, det är det  i n t e,  men det är  l a g  på att det måste göras..


--En gång kom jag dit med  b l a n k s l i t n a  däck och  d e t  gillades inte.. Jag fick pallra mej iväg och byta på studs.. Annars hade det blivit  k ö r f ö r b u d..


--En annan gång kunde jag inte hitta min varningstriangel (en sådan  m å s t e vara med i bilen) och då lånade jag grannens..


--Numera har jag alltid varningstriangeln synlig på golvet baktill.. Och där ligger den och skramlar år efter år.. Bland annat skräp..


Hundarna tittar frågande på varandra.. När allt kommer omkring är kanske inte matte en alldeles exemplarisk bilägare..


Inte är hon nån vidare  f o t o g r a f  heller.. Och sorgligt nog inte nån  t r ä g å r d s m ä s t a r e  heller..


--Vad  ä r  du egentligen bra på, matte..


--Det  v e t  ni, vovvarna.. Snubbla och ramla omkull.. Och missa  a v t a g s v ä g a r..

 

Det  h ä r  är en bild matte är nöjd med.. Hon kallar den "Let´s Dance"..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards