brimikshallon

Alla inlägg den 27 augusti 2016

Av Kerstin Frithiof - 27 augusti 2016 09:52

    

--Matte,  v a r  har du varit hela morronen.. Och i  g å r  k v ä l l,  var var du  d å.. Vi tycker inte  o m  att du är ute och ränner.. Hundarna är förargade.. Inte ska vår mänska vara borta titt som tätt.. Hon ska vara  h e m m a  och umgås med o s s..


--Jag har  i n t e  varit borta, och jag har  i n t e  ägnat mej åt rännande, som ni så föraktfullt kallar det.. Jag har hela tiden varit hemma, fast utomhus..


--Igår kväll hade grannfrun och jag kräftskiva i vår trädgård.. Vi satt och myste i flera timmar i det vackra vädret.. För övrigt tog vi ut  e r  på en promenad strax innan det blev kolmörkt.. Kommer ni inte  ihåg  d e t..  J a g  vill minnas, att ni gillade promenaden i allra högsta grad..


--Och vad beträffar nu på morronen så har jag rensat i häckrabatten mot gatan.. Jag räknar med en timmes jobb till innan det hela är klart..


--Tog du nån bild på kräftskivan, matte.. Så  v i  kan se hur ni hade det..


--Vovvarna, vovvarna, det glömde jag totalt.. För övrigt är det så få bilder som blir lyckade, så nån större förlust är det inte..


Det är nog tur för vår mänska, att hon har trädgårdsjobbat nu på morronen.. Längre fram på dagen lär det bli alltför hett för utomhusverksamhet..


Imorron ska matte  v e r k l i g e n  resa bort, och vi, små hundar, ska pensionata.. Det var länge sen vi pensionatade tillsammans lilla mor och jag..


J a g  brukar sköta mej exemplariskt när jag pensionatar.. Hur det är med lilla mor är kanske en annan femma..


E n  gång, för flera år sen, pensionatade vi tillsammans, och då skrek och skällde lilla mor, så hon var alldeles  h e s  flera dar framöver..


   

Det här är en bild matte är nöjd med..

Avkroken för nåra veckor sen, när matte och Agneta och G. åkte med båt från Nättraby in till stan och tillbaka..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards