brimikshallon

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2016

Hemma igen.. Alla tre..

Av Kerstin Frithiof - 29 augusti 2016 09:17

    

I natt har vi, små hundar, sovit borta.. Vi har  p e n s i o n a t a t.. Och skött oss exemplariskt.. Sa kvinnan, som lämnade över oss till matte för en stund sen..


Jag  u n d r a r  varför matte såg så tvivlande ut när damen berömde oss..


--Och  d u  då, matte, var var  d u  igår.. Hundarna förstår, att matte varit iväg på en lite längre tur eftersom vi inte kunde stanna hemma..


--Jag var på  s l ä k t k a l a s  hos min systerdotter och hennes familj i Nybro.. Jo då, vovvarna, jag hade mycket trevligt och fick god mat.. Hem kom jag ganska sent.. Alldeles för sent för att hämta hem er från pensionatet..


--Gjorde inget matte,  v i  hade också trevligt och  v a r  trevliga själva..


--Hade din systerdotter nån  h u n d.. Hundlivet intresserar  o s s  betydligt mer än mänskolivet..


--Jo då, en schnauzer, som heter Fabbe och ser ut så här:


   


--Är  h a n  lika stor som  v i.. Inte för det har nån betydelse, men det är roligt att  v e t a..


--Ungefär  d u b b e l t  så stor och lite till..


--Hm


Igår regnade det hela dan.. Och åskade.. Men lilla mor var inte alls rädd.. Hon  h ö r  nämligen inte åskknallar längre.. J a g,  för min del har aldrig varit rädd för smällande.. Tror nog jag hade kunna bli en ytterst bra jakthund.. Bara matte låtit mej..


--Häda inte.. Matte blänger..

















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 8 april 18:35

  Denna eftermiddag var helt fantastisk.. Varmt och skönt var det, och solen sken.. Folk gick omkring i skjortärmar och kortbyxor och allt var så underbart det bara kan vara en tidig vårdag..   Vårens första tulpan slog ut på min sydsida:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards