brimikshallon

Alla inlägg den 21 september 2016

Av Kerstin Frithiof - 21 september 2016 08:31

       

--Idag, sa matte morskt, idag ska jag börja hösta, sa hon..


--Jag ska börja med att ta bort precis  a l l  växtlighet på sorgebarnet vid tvättparaplyn.. Sen ska jag kärra ut jorden, för den behövs både här och där..


Det blir nog inte  s å  mycket gjort eftersom matte brukar krokna efter ett par timmar.. Men lite i taget gör mycket i det långa loppet..


Vi måste återkomma till mattes fönstertvättmanick på pinne.. Den, som vi berättade om i går.. Nu har vår begåvade mänska kommit på, att hon kan ta bort pinnen helt och hållet och bara använda sudddarna, och på det viset ha nytta av apparaten även  i n o m h u s..


Att det finns  a r b e t s b e s p a r a n d e  apparater har aldrig funnits på mattes karta.. Inte på hennes mänskas heller.. H a n  gnetade och stretade för hand, och så gör matte..


Dom passade nog väldigt bra ihop dom här båda artonhundratalstorparna.. Ingen av dom var särskilt påhittig apparatmässigt, men båda var händiga och noggranna när dom gnetade på.. För  h a n d..


--Har  v i  träffat din mänska, matte.. Hundarnas minne är kort..


--Det har ni inte eftersom det är 31 mänskoår sen har gick bort.. Det är över  t v å h u n d r a  hundår, vovvarna..


--Och det är över 17 hundår sen min syster gick bort..


--Saknar du dom, matte.. Fortfarande..


--Ja vovvarna.. Fortfarande..


Hundarna slokar svans för mattes skull.. Att  s a k n a  nån måste vara hemskt.. Tänk bara på hur mycket  v i  saknar  h e n n e  när hon är ute och ränner..


--Jag är  i n t e  ute och ränner.. Mattes vrede flammar upp.. Jag har  ä r e n d e n..  Eller också är jag bortbjuden..


--Ingetdera kan räknas som  r ä n n a n d e.. För övrigt vill jag att hundarna slutar använda det ordet.. Det är  n e d s ä t t a n d e..


--Ta ett fint kort nu, matte.. Hundarna vet, att om matte börjar leta efter fina kort glömmer hon bort att vara arg..


 


--N e e j,  inte den bilden igen, matte.. Vi är dödströtta på den..


--Men det är  i n t e  jag, vovvarna.. Tvärtom.. Jag kan inte få nog av den..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards