brimikshallon

Direktlänk till inlägg 26 december 2016

God fortsättning..

Av Kerstin Frithiof - 26 december 2016 07:48

     

Idag är det måndag, fast egentligen är det söndag.. Och i morron är det inte måndag utan tisdag..


Det går runt i lilla Hallons huve.. Ingen hund kan hänga med i dom här svängarna.. Knappast nån mänska heller, menar matte..


Och lilla mor fnyser och rullar ihop sej..


Lilla mor är numera så  d ö v,  att hon inte hör när matte rumstrerar i kylskåpet.. Synen hennes är heller inget att skryta med..


Hon går numera alltid kopplad för att inte villa bort sej, och hon verkar nöjd med det.. Nosen har hon hela tiden i marken.. Luktsinnet har hon iallafall i behåll..


Vi får hoppas, att hon inte kommer att märka så mycket av helvetesoväsendet på nyårsnatten..


Förra året medicinerade matte henne och hon klarade sej bra..


Nu är hon så gammal och döv, att matte tvekar att sätta in nåt lugnande.. Hon lär inte höra så värst mycket av brakandet ändå.. 


Matte är som vanligt ytterst skeptisk till nyårsskjutandet..


--Hade jag pengar så inte skulle jag elda upp dom, fräser hon argt.. Då skulle jag göra nåt  r o l i g t  för dom.. Och vovvarna skulle vara med..


Veckan före jul var matte och handlade med E..  H o n  ville ge matte en presnt, en julamaryllis, men matte bad att får en kruka hyacintlökar i stället..

 

Allihop blommar samtidigt och doftar dessutom.. Till våren ska matte sätta ut dom i trädgården.. Dom kommer att utgöra en fin rabatt mitt ibland allt annat, som växer och frodas hos oss..


Vi kom till Nytorpet igår.. Jag var lös nästan hela vägen.. Blev kopplad bara där det var lerigt..


Matte läser  o m  en gammal, gammal bok, som hennes mänska köpte nån gång förra århundradet: Okänd soldat..


-- Den här boken skulle alla krigsromantiska IS-are och hjältedyrkande cowboysar läsa, säjer hon argt..


--Visserligen finns det hjältar i dom här berättelserna också, men dom är så mycket baklängeshjältar nån kan bli..


Det är julens tredje dag, egentligen annandag.. Hundarna begriper sej inte på mänskors tideräkning..


I vilket fall som helst så vill vi med ett gap önska  GOD FORTSÄTTNING..





















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards