brimikshallon

Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 4 januari 2017 08:12

    

--Idag tänker jag lista dom värsta hemskheter jag vet, sa matte argt medan hon svepte in sej i tröjor och sjalar.. Och den röda mössan, den som alltid trillar ner på näsan på henne,  d e n  dängde hon på sej också..


--Mörker och kyla och vrålblåst.. D e t  är dom tre hemskaste hemskheter jag vet, snörvlade hon, och just nu har vi alla tre.. Snö räknas också, tilla hon eftertänksamt, men  d e t  har vi tackålov inte haft på dom senaste fem åren..


På facebook var det nån som lagt in en sagolikt vacker bild på sjöbodar och julesnö.. Från Hudiksvall, var nu  d e t  ligger..


--Tack och lov, sa matte, tack och lov att jag inte bor  d ä r  iallafall..


--Det finns  t r e  årstider när jag mår bra, muttrade hon.. Och så finns det  e n  som får mej att må riktigt dåligt..


--Kan vovven gissa vilken det är..


Jodå, det kan vovven.. Lilla Hallon är inte så förtjust i blåst och kyla han heller..


Risken är väl inte så stor att jag ska blåsa bort.. Lyfta som en liten trind ballong och segla med vinden ut över havet..


Men det är inte så trevligt att bli kall om magen.. Eller  v å t..  Eller  b å d e  kall och våt.. Usch..


--Ska du inte skaffa dej en lite  m i n d r e  mössa.. En som inte trillar ner på nästippen, sa Agneta i går när vi vandrade på Nytorpet..


--Tja, sa matte.. Det får väl bli en sån som  p å v e n  har, sa hon.. Men en sån  v ä r m e r  inte så jag kan lika gärna strunta i mössa, sa hon..


--För övrigt, sa hon, så är det  b r a  för håret att bli lite genomblåst då och då..     

 Tack och lov har vi behövt använda det  h ä r  verktyget än.. Varken hunden eller hans mänska tycker om snö..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards