brimikshallon

Alla inlägg den 5 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 5 januari 2017 09:02

    

Minus nio och en halv.. Lägg därtill blåst..


Så var det när vi kissvandrade i morse..


Varken hund eller mänska gillade den kombinationen..


En, som alldeles uppenbart gillade den, var keeshunden Teddy, som vi mötte i morse..


Teddys mänska var lite tveksam till att möta oss på det smala strätet.. Han mindes väl hur hotfull jag lät under lilla mors tid..


Faktum är, att jag aldrig varit hotfull.. Inte mot nån.. Matte och Agneta är helt överens om att jag aldrig  begrep varför jag lät som jag gjorde.. Lilla mor vrålade och då gjorde jag det också..


Numera väntar jag tyst på att matte ska sätta på koppel och ta ut mej.. Relativt tyst är jag också på kissrundan..


Action har aldrig legat för lilla Hallon.. Vilket matte är ytterst tacksam för..


Strax före jul fick matte en kruka med vita, vackra hyacinther av E.. Dom har stått länge och varit vackra och doftande.. Nu håller dom dock på att vissna.. Lökarna är fortfarande stora och kraftiga och matte ska plantera ut dom så snart det blir vår..

 

--Sic transit gloria mundi, säjer matte.. Lite sorgset så där..


--Vad var  d e t  för språk du märkvärdigade dej med nu, matte.. Lilla hunden är inte så lättimponerad som matte tycks tro..


--Det var latin.. L a t i n,  du vovven..


--Kan  d u  latin, matte.. Svansen o topp.. Lilla romartokiga Hallon  ä r  imponerad..


--Nä, men en del "stålblanka romarcitat" kommer jag ihåg från skolan..


--Ett som inte är så stålblankt precis är detta: "Nemo saltat sobrius" ..


--Ohh, vad betyder  d e t,  matte.. Vad betyder  d e t.. Lilla hunden riktigt strålar.. Vad  b e t y d e r  det..


--Fniss.. Matte har svårt att hålla sej för skratt..


--"Ingen dansar nykter".. Det är vad det betyder..


--För övrigt har jag sett, att en del unga mänskor tatuerar sej med ett annat romarcitat, rätt så jolmigt förresten..


"Amor vincit omnia" står det på en del armar numera: Ben och andra kroppsdeler också kanske..


--Och det betyder.. Lilla hunden bespetsar sej..


--"Kärleken besegrar allt"..


--"Fan tro´t" .. För att dra till med ytterligare ett citat.. Varken romerskt eller stålblankt.. Dock..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards