brimikshallon

Alla inlägg den 6 januari 2017

Av Kerstin Frithiof - 6 januari 2017 09:36


--Oj, oj, oj vad matte blev nervös och lessen för en stund sen.. Hon kom inte in på vovvens blogg..


Det enda som kom upp var en rad obegripligheter överst på sidan..


Och så mejlade matte till datordoktorn efter att ha försökt komma in massor med gånger..


När hon fick kontakt med snillet ifråga, hade datorn fixat sej själv..


--Jag  s k r ä m d e  den nog sa doktorn, som för övrigt kör tåg kors och tvärs genom landet, när han inte sysslar med trilskande datorer..


Lilla Hallon var  e n s a m  hemma flera  t i m m a r  i går kväll..


--Det är på tiden, att du slutar gå på sena kalas, grymtar han och ser övergiven ut..


Men matte vägrar att skämmas..


--Trevligt kalas med tre rätters middag, myser hon..


Jodå.. Lilla Hallon förstår, att maten varit riklig eftersom matte gick raka vägen till badrummet när hon kom hem framåt midnatt..


--Nu är vi på  r ä t t  väg.. Äntligen.. Matte är glad som en lärka.. Dagen har äntligen börjat öka på allvar.. På eftermiddagarna  m ä r k s  det faktiskt:


 

 

På översta bilden ses solens upp och nedgång den 14:e december förra året.. På den understa hur det ser ut idag..

17 minuter på eftermiddagen.. Fyra på förmiddagen..


Och matte fröjdar sej..


--Kunde jag skulle jag göra ett jättehopp och slå ihop klackarna en meter upp i luften.. Precis som dom gör på TV..


--Gör det  i n t e,  matte.. Lilla Hallon är förfärad..


--Nä, min älsklig.. Men i  t a n k e n  kan jag göra det.. Tanken räknas också..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards